کد خبر: کاهش-پرونده‌های-موجود-در-مراجع-انتظام
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری کرمان، یدالله موحد در نشست مشترک دادستان ها و معاونین دادگستری استان با فرمانده انتظامی و جمعی از روسای پلیس های تخصصی استان کرمان با موضوع بررسی روند تعیین تکلیف پرونده های موجود در مراجع انتظامی افزود: تاکنون چندین نشست تخصصی با همین موضوع با فرماندهی انتظامی استان و فرماندهان انتظامی شهرستان ها و روسای پلیس های تخصصی به صورت مجازی برگزار شده و در این مسیر هم اندیشی ها لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پیشرفت های قابل ملاحظه ای برای تسریع در تکمیل تحقیقات در پرونده های کیفری حاصل شده و تعداد زیادی از پرونده ها در این فرایند زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب رسیده اند.

رئیس کل دادگستری کرمان اظهارداشت: توجه به ظرفیت های ارزشمند موجود در جامعه از جمله 5 هزار مصلح آموزش دیده در زمینه مهارت های صلح و سازش، میانجی گری و استفاده از داوری توسط مجموعه دادسرا و ضابطان قضایی برای کاهش ورودی پرونده ها به مجموعه انتظامی و قضایی می تواند راهگشا باشد .

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز گفت: کوتاه کردن فرایند تکمیل و رسیدگی به پرونده ها حسب الامر ریاست قوه قضاییه و فرمانده ناجا به صورت جدی در نیروی انتظامی دنبال می شود.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: موضوع کوتاه کردن فرایند رسیدگی به درخواست های قضایی مردم بسیار حایز اهمیت است که این کار با تعامل نهادهای قضایی و انتظامی در استان کرمان آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری های مشترک فرهنگی و اجتماعی بین دادگستری کل استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha