کد خبر: کاهش-همکاری-مردم-موجب-افزایش-تعداد-بیم
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا تاکید بر اینکه باید بدانیم که بیماری و ویروس کرونا به اتمام نرسیده است تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی و اصول بهداشتی مهمترین راهکار در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به ویژه جوانان بدون استفاده از ماسک در جامعه تردد می کنند اظهار کرد: باید بدانیم که ممکن است این بیماری در برخی از افراد تظاهرات بالینی نداشته باشد اما به دیگران انتقال داده شود و آسیب های جبران ناپذیری به آنان وارد کند.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) با بیان اینکه در حال حاضر دو بخش در این مرکز به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافته است خاطر نشان کرد: بیشتر بیماران بستری در این بخش ها سالمندان و یا افراد دارای بیماری زمینه ای هستند که علی رغم خارج نشدن از منزل در این مدت، از طریق بستگان خود به این بیماری مبتلا شده اند .

دکتر خدا پرست با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد افراد مبتلا به این بیماری بدون علامت هستند اما ناقل ویروس محسوب می شوند اظهار کرد: بیماران زمینه ای، افراد دیابتی و فشار خون، بیماران قلبی و عروقی و سرطانی در معرض ابتلا به این بیماری و آسیب های ناشی از آن قرار دارند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد بیمارانی که با مشکلات زمینه ای به این مرکز مراجعه می کنند در ابتدا تمرکز بر روی درمان بیماری آنان است اما پس از تست، نتیجه کرونا آنها مثبت می شود اظهار کرد: این امر موجب می شود که کادر درمانی و پرستاری نیز در معرض ابتلا به این بیماری قرار بگیرند بنابراین برای حفظ سلامت خود، اطرافیان و جامعه باید اصول و مراقبت های بهداشتی و خود مراقبتی را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha