کد خبر: کاهش-محسوس-دما-در-شمال-شرق-کشور-ورود-سا
۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۲

کارشناس سازمان هواشناسی از آسمان صاف و جوی آرام همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از وزارت راه و شهرسازی،کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ودوم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

رفیعی گفت: امروز مناطقی از استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و فردا در گیلان و خراسان رضوی بارش پراکنده باران رخ می‌دهد. طی این دو روز در شمال شرق کشور کاهش محسوس دما اتفاق می‌افتد و در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه جوی آرام حاکم خواهد بود که پیامد آن افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است.

وی افزود: در این رابطه هشدار آلودگی در سطح نارنجی نیز صادر شده است و چهارشنبه و پنجشنبه تهران، اصفهان و کرج کاهش کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه و پنجشنبه اردبیل و گیلان وزش باد گرم جنوبی را تجربه کرده و روز جمعه ورود سامانه بارشی به کشور اتفاق می‌افتد که ابتدا مناطق غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: تهران امروز غبار آلود است و بیشینه دما در این شهر ۱۳ درجه و حداقل دما ۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود. سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۸ درجه زیر صفر گزارش شده و پس از آن زنجان ۷ درجه سانتی‌گراد و بیرجند ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده‌اند. گرم‌ترین مرکز استان نیز بندرعباس با دمای ۲۵ درجه  و اهواز با دمای ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha