کد خبر: کاهش-ضایعات-فراورده-های-خونی-در-سازمان
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا ، دکتر تقوایی با اشاره به تامین پلاکت افزود: در ایام شیوع بیماری  کرونا 99 درصد از پلاکت استان یزد تامین شد و در این ایام مشکلی در این مورد گزارش نشده است.

 وی  تصریح کرد: میزان ضایعات محصولات فرآورده های خونی در استان از 13 درصد به 4 درصد کاهش یافته است ، این در حالی است که ضایعات خونی در کشور به 9 درصد رسیده است و بیش از 70 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در کشور در این مورد صورت گرفته است.

دکتر تقوایی با اشاره به ضایعات خونی در بیمارستان ها ادامه داد: با اطلاع رسانی و اموزش به موقع ضایعات فراورده های خونی در بیمارستان ها از 20 درصد به 7 درصد کاهش یافته است و در بیمارستان شهید صدوقی 2 درصد کاهش ضایعات فراوره های خونی گزارش شده است.

وی  خاطر نشان کرد : سالانه 500 کیسه خون به استانهای سیستان بلوچستان، کرمان و تهران ارسال می کنیم  که این عملکرد حتی در زمان شیوع بیماری کرونا که نیاز خونی به شدت محسوس بود انجام شد.

دکتر میرجلیلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هدف از برگزاری این نشست را قدردانی از فعالیت انتقال خون استان یزد عنوان کرد و یاداور شد انتقال خون استان در دوران اوج شیوع بیماری کرونا همگام با دیگر بخش های سلامت استان عملکرد ستودنی داشته است.

نشست هم اندیشی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی یزد با مدیر کل انتقال خون در سازمان انتقال خون استان یزد برگزار شد. و در پایان مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد خون خود را اهدا کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha