کد خبر: کاهش-شدت-شیوع-کرونا-نیازمند-خود-کنترلی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸
کاهش شدت شیوع کرونا نیازمند خود کنترلی و قرنطینه خانگی است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه فوق العاده قرار گاه سردار سلیمانی تصریح کرد:آن دسته از  خانواده هایی که یکی از اعضای آن مبتلابه کرونا بوده،باید از حضور در جامعه و بیرون از منزل خودداری کرده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

وی استفاده از ماسک و جداسازی لوازم بهداشتی شخصی فرد مبتلا در داخل منزل را ضروری دانست و این اقدامات را مقدمه کاهش شیوع و تعداد مبتلایان عنوان کرد.

بهنام جو افزود: برگزاری مجالس عروسی ، ختم و جشن تولد ممنوع بوده و لازم است خانواده هادر راستای کاهش میزان شیوع کرونا از برپایی و همی ها و نشست های خانوادگی نیز پرهیز کنند.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر محدودیت های تردد با هدف کاهش اجتماعات غیر ضروری اجدا شده و محدودیت تردد از ساعت ۲۲  تا چهار بامداد همچنان پابرجا است.

وی تصریح کرد:همچنین در همین راستا از ورود خودروهایی با پلاک های غیربومی به استان جلوگیری شده و از خروج خود وهای بومی از استان ممانعت به عمل می آید.

وی با اشاره به آغاز گام دوم طرح سردار سلیمانی گفت: شناسایی بیماران و قرنطینه در منازل از اهداف مهم این طرح است که با همکاری پایگاه های محلات و نیروهای بهداشت و درمان انجام می شود.

بهنام جو اظهار کرد: در صورتی که افراد قرنطینه در منازل نیاز به کمک اعضای پایگاههای محلات داشته باشند، این افراد بدون معطلی و منت کارهای روزمره آنان را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر تشدید خودمراقبتی ها ، به تعداد ۴۸۹ نفر بستری در بیمارستان ها اشاره کرد و افزود:۱۰۵ نفر از این تعداد در شبانه روز گذشته به تعداد بستری ها افزوده شده اند.

وی با بیان اینکه میزان مبتلایان و بستری ها با شدت در حال افزایش است، تصریح کرد: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود ، با کمبود تخت های بیمارستانی مواجه خواهیم شد و کادر درمان نیز توان مراقبت از انبوه بیماران را نخواهند داشت.

استاندار اردبیل در ادامه با تاکید بر رعایت ممنوعیت های دورهمی ها از سوی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: با اینکه تذکرات لازم به نامزدها داده شده ، ولی در صورت برگزاری دورهمی با هدف تبلیغات غیر رسمی برخوردهای قانونی اعمال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha