کد خبر: کاهش-روند-بستری-بیماران-مبتلا-به-کووید-1
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست مدیران معاونت درمان با بیان اینکه بیش از ده ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد و در این مدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سه دوره با افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید-19 مواجه شده است خاطر نشان کرد: در این مدت مدافعان سلامت به طور شبانه روزی و تا پای جان در مسیر خدمت به بیماران کرونایی تلاش کرده اند اما قطع زنجیره کرونا و ادامه روند کاهشی بیماران مبتلا نیازمند مشارکت و همراهی تمام مردم است.

مسئول کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فصل سرما به دلیل قرار گرفتن در فضاهای دربسته و با تهویه ضعیف تر  احتمال انتقال ویروس و ابتلا به بیماری کووید-19 افزایش می یابد تصریح کرد: به هر میزان که مردم نسبت به اصول پیشگیری و خود مراقبتی توجه بیشتری داشته باشند فشار بر روی کادر درمان کاهش می یابد و در نتیجه کیفیت خدمات افزایش می یابد.

دکتر بدیعی تصریح کرد: علیرغم افزایش قابل توجه تعداد بیماران در پیک سوم کرونا، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به پیک های گذشته کمتر بوده که این امر نشان دهنده افزایش کیفیت خدمات است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش آمار بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه در هفته اخیر نشان دهنده این است که رفتارهای اجتماعی نقش موثری در این زمینه دارد بنابراین ادامه همراهی و همکاری مردم مهمترین راهکار در قطع زنجیره کرونا محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در پیک سوم کرونا، برنامه ریزی برای ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی به گونه ای بود که از ظرفیت تمام بیمارستان ها و همچنین درمانگاه های بخش خصوصی برای ارائه خدمات در سطوح مختلف استفاده شد اظهار کرد: توزیع و سطح بندی بیماران موجب کاهش تمرکز در برخی از مراکز و ارائه خدمات مناسب به بیماران شد.

دکتر بدیعی افزود:در پیک سوم کرونا تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی 30 درصد افزایش یافت اما با برنامه ریزی های مناسبی که صورت گرفت از ازدحام در یک مرکز درمانی جلوگیری شد و بیماران در مراکز درمانی مختلف خدمات را دریافت کردند.

وی ضمن قدردانی از تمامی مسئولان استانی و شهری در همکاری و مشارکت با دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای کنترل و ارائه خدمات به بیماران اظهار امیدواری کرد: با همکاری و  همیاری تمامی مردم و مسئولان بتوانیم ماه های فصل زمستان را با آرامش سپری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha