کد خبر: کاهش-دما-در-سواحل-خزر-از-سه-شنبه-احتمال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۵۷
کاهش دما در سواحل خزر از سه شنبه/ احتمال رگبار و رعد‌وبرق در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور وضعیت آب‌وهوای کشور طی امروز ۵ اردیبهشت و روزهای آتی را اعلام کرد.

گودرزی گفت: امروز یکشنبه در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان، و همچنین در استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، فارس و جنوب سیستان و بلوچستان بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش بادهای شدید موقتی را خواهیم داشت. همچنین فردا دوشنبه اصفهان، یزد، شرق فارس، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و غرب دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز برای بعد از ظهر شاهد بارش پراکنده، رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقتی خواهند بود. البته انتظار داریم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه داشته باشد.

وی افزود: امروز و فردا افزایش نسبی دما در سواحل کشور رخ داده و هوا در سواحل شمالی گرمتر می‌شود. البته روزهای سه شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی هم کاهش دما و هم وزش باد در خزر را شاهد خواهیم بود. به طوری که در روز سه‌شنبه دما ۴ تا ۶ درجه در غرب سواحل خزر و شمال غرب کشور کاهش خواهد داشت.

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و منطقه زابل شاهد وزش بادهای شدید، گاهی همراه با گرد و خاک هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار، رعد‌و‌برق و وزش باد شدید را تجربه می‌کند. همچنین بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۳۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha