کد خبر: کاهش-تقاضاهای-القایی-و-بررسی-فنی-و-علمی
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت،دکتر محمد مهدی ناصحی بیان کرد: بحث یکپارچگی خدمات الکترونیک بالاخص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های نظام سلامت به خصوص سازمانهای بیمه گر است به طوری که برای افزایش، دقت و سرعت تقسیم کار بین سه سازمان بیمه گر اصلی کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای نسخ الکترونیک مشوق هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شد است که در راستای انجام آن مطالبات می تواند به موقع پرداخت شود.

وی در این زمینه متذکر شد: در تامین اجتماعی هرشب کارکرد روزانه پرداخت می شود و ما نیز قول داده‌ایم که این اقدام را انجام دهیم.

وی افزود: تهیه بسته های مشوق دیگر، به روز و هماهنگ کردن سامانه ها و دسترسی آسان تر از این سامانه ها یکی از نکاتی است که در حال انجام است که بر روی این تاکید داریم تا پزشکان و همکارانمان در مراکز درمانی راحت تر بتوانند از آن استفاده کنند.

ناصحی با بیان اینکه با توجه به بستر فراهم شده در کشور مراکز درمانی در تمام کشور مشکل دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: اقدامات سخت افزاری توسط بخش خصوصی تامین شده و از طرفی از طریق وامهای بدون ضامن برای مراکز طرف قرارداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا کمبودهای موجود را برطرف کنند.

 وی ادامه داد: اتصال سامانه های متعدد در حال انجام است  به نحوی که رابط های کاربری سامانه‌های مربوطه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا از این طریق سامانه‌ها به هم متصل و اقدامات به صورت مشترک انجام شود تا مشکلات موجود به خصوص در داروخانه ها رفع شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث کدینگ به خصوص در زمینه دارو مشکلاتی وجود دارد که با وزارت بهداشت در حال مکاتبه هستیم تا هر چه سریعتر اصلاحات لازم صورت گیرد.

ناصحی با بیان اینکه نسخه الکترونیک باعث ارائه خدمت هر چه بهتر به بیمه‌شدگان می‌شود، افزود: این موضوع علاوه بر افزایش دقت در نسخه نویسی باعث کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه ها با توجه به کد دارو می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha