کد خبر: کاهش-استفاده-مردم-استان-از-ماسک-قابل-قب
۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کاهش استفاده مردم استان از ماسک قابل قبول نیست

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسن جعفری در جلسه شورای اداری استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس از مدیران می‌خواهیم همکاری ویژه‌ای را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان داشته باشند.

وی ضمن تبریک روز روستا و عشایر به روستائیان، گفت: روستائیان و عشایر نقش اساسی در حوزه تولید دارند و به درآمد ناخالص ملی ما کمک می‌کنند، لذا توجه و مساعدت به این بخش باید در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی در همین رابطه افزود: یکی از مهم‌ترین خصیصه‌هایی که وزیر صمت در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در زمان مسئولیت استانداری خود در خراسان رضوی مطرح کردند، مهاجرت معکوس و توجه به روستا به عنوان محور اصلی این مثلث بود.

جعفری ادامه داد: باید مردم روستا تشویق شوند تا به حوزه‌های تولیدی برگردند و اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی گسترش یابد. بر همین اساس امیدواریم با تلاش همه مدیران بتوانیم این مثلث اقتصادی را تداوم داده و اهداف آن را محقق کنیم.

وی در خصوص عدم جذب بودجه‌های تخصیصی توسط دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیران ملزم هستند برای تخصیص این اعتبارات برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به انتظار کادر درمان و ستاد مقابله با کرونای استان از مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: درصد استفاده مردم استان از ماسک ظرف یک ماه از ۸۲ به ۵۶ درصد کاهش پیدا کرده است که کاهش استفاده از ماسک سبب افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها می‌گردد، لذا می‌طلبد مردم عزیز استان حتما در استفاده از ماسک اهتمام ویژه‌ای را به عمل آورند.

جعفری اضافه کرد: همچنین اصلا قابل قبول نیست کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان ۶۲ درصد از ماسک استفاده کنند. بهرحال تمام ادارات استان باید نزدیک ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حوزه اداری استان از این نظر الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه باید نظارت‌ها و برخوردها در حوزه کرونا تشدید شود، گفت: آمارها نشان داده است که وقتی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و شستن دست‌ها با آب و صابون رعایت شده، شیب این بیماری منحوس نزولی شده است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: جهش تولید در همه حوزه‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد. در همین راستا برخی موانع و محدودیت‌ها را در حوزه‌های مختلف به راحتی می‌توان برطرف کرد و باید برای حصول به جهش، برنامه‌ریزی و اقدام مشهود صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha