کد خبر: کانلی-دکتر-ترامپ-می‌گوید-سلامتی-ترامپ
۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷
کانلی دکتر ترامپ می‌گوید سلامتی ترامپ در حال بهبود است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از USA Today، شان كانلی پزشک كاخ سفید روز شنبه گفت كه علائم رئیس جمهور هم اكنون در حال برطرف شدن و بهبود است اما با توجه به پاسخ‌های مختلف وی به سوالات در مورد سلامتی دونالد ترامپ، مورد بررسی قرار گرفت. وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز ملی پزشکی والتر رید به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور ترامپ بسیار خوب عمل می‌کند و خاطرنشان کرد که 24 ساعت بدون تب بود. وی بارها و بارها گفت که ترامپ روز شنبه در زیر اکسیژن نیست، اما به چندین سوال در مورد اینکه آیا قبلا آن را دریافت کرده است، پاسخ نداد. مقامات کاخ سفید از پاسخ دادن به سوالات ایالات متحده آمریکا امروز در مورد اینکه آیا برای دونالد ترامپ از اکسیژن استفاده می‌شود، خودداری کردند. کانلی همچنین به خبرنگاران گفت که ترامپ اکنون تنها 72 ساعت از زمان تشخیص است که مورد بررسی قرار گرفته است، بیانیه‌ای که ممکن است با بیانیه رسمی کاخ سفید در مورد مثبت بودن آزمایش ترامپ برای COVID-19 مغایرت داشته باشد. کانلی بعداً یادداشتی را صادر کرد و گفت منظور او روز سه تشخیص است. بیانیه اولیه، اگر به معنای واقعی کلمه مورد قبول باشد، تشخیص رئیس جمهور را در صبح چهارشنبه، قبل از اینکه وی برای تجمع در روز چهارشنبه به مینه سوتا و برای جمع آوری کمک مالی روز پنجشنبه به نیوجرسی سفر کند، قرار می‌دهد.

نقش کانلی به عنوان پزشک برای رئیس جمهور چیست؟

کانلی پزشک رئیس جمهور است، نقشی منصوب شده و مسئول تأمین نیازهای پزشکی رئیس جمهور ترامپ، مایک پنس معاون رئیس جمهور و دیگر کارمندان کاخ سفید است. شان كانلی پزشک كاخ سفید در سال 2018، وی به عنوان سرپرست پزشک کاخ سفید انتخاب شد و جایگزین دریادار بازنشسته رونی جکسون شد، که از طرف ترامپ برای وزیر امور ایثارگران معرفی شده بود. در ماه مه همان سال، وی رسماً توسط رئیس جمهور ترامپ برای این سمت منصوب شد.

او از ترامپ خواسته است تا از هیدروکسی کلروکوین بحث برانگیز استفاده کند!

پزشک کاخ سفید توجه رسانه‌ها را به خود جلب نکرده بود تا اینکه در اوایل سال جاری، هنگامی که ترامپ در ماه مه اعلام کرد که هیدروکسی کلروکوین را علیرغم هشدارهای مکرر عمومی سازمان غذا و دارو در مورد استفاده از ضد مالاریا برای دفع COVID-19 مصرف کرده است. کانلی با تأیید استفاده ترامپ از هیدروکسی کلوروکین، یادداشتی را نوشت: سود بالقوه این درمان بیش از خطرات نسبی است. مشخص نیست که آیا کانلی به صراحت دارو را تجویز کرده است.

سابقه دکتر شان‌کانلی چیست؟

کانلی یک پزشک طب استئوپاتیک است که معمولاً به عنوان DO شناخته می‌شود، برخلاف MD یا دکتر پزشکی هر دو پزشک مجاز هستند. وی اهل دویلستاون پنسیلوانیا است و به دانشگاه نوتردام رفت. وی در دانشکده پزشکی طب استئوپاتی کالج فیلادلفیا تحصیل کرد. كونلی پیش از این به عنوان ستوان فرماندهی در نیروهای كمکی امنیت بین المللی خدمت کرده و در افغانستان به عنوان رئیس یک واحد آسیب ناتو كار می‌كرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha