کد خبر: کاشت-۵-هزار-نهال-در-محیط-دفن-زباله-شهرست
۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
کاشت ۵ هزار نهال در محیط دفن زباله شهرستان کاشان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کاشان،محسن حیدری گفت: کاشت درخت در این محل، ضمن اینکه تاثیر قابل ملاحظه ای در پیشگیری از سرعت باد و کاهش اثر مخرب طوفان های فصلی دارد، مانع از گسترش بوی نامطبوع و آلودگی و پخش زباله های سبک در فضای منطقه می شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت منطقه کاشان و آران و بیدگل همچنین ارزش اقدامات عمرانی صورت گرفته در محل دفن را ۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اقدامات شامل دیوارکشی محل پردازش، زیرسازی، فنس کشی و ایجاد فضای سبز بوده و علاوه بر این، آسفالت و جدول گذاری نیز با اعتباری بالغ بر یک ملیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

حیدری همچنین با اشاره به عقد قرارداد با اداره محیط زیست و امور آب شهرستان در موضوع پایش آب زیرزمینی اطراف محل دفن تصریح کرد: پس از انجام مکاتبات اولیه نمونه برداری های اولیه جهت انجام آزمایش صورت گرفت و پس از تایید مدارک ارائه شده توسط کمیسیون مربوطه مجوز سه تا چهار چاه در اطراف محل دفن به منظور تایید و اثبات فرضیه عدم نفوذ شیرابه به آب های زیرزمینی دریافت خواهد شد.

وی متذکر شد: پیش از این هم پژوهش های اولیه توسط کارشناسان و محققان دانشگاه انجام و عدم نفوذ شیرابه به آب های زیرزمینی تایید شد و اقدام اخیر ، در جهت تکمیل پژوهش های دانشگاهی و صحه گذاشتن بر فرآیند های انجام گرفته قبلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha