کد خبر: کارشکنی-آمریکایی‌ها-مانع-از-پرداخت-وا
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کارشکنی آمریکایی‌ها مانع از پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به عدم توجه صندوق بین‌المللی پول(IMF) به درخواست وام بانک مرکزی کشورمان جهت مقابله با ویروس کرونا، گفت: این صندوق متشکل از سه نهاد مالی دیگر است که همگی تحت نظر سازمان ملل هستند و آمریکایی ها نیز در تمام این سازمان ها به عنوان بنیانگذار یا سرمایه گذار نفوذ دارند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه علت عدم پاسخ صندوق بین المللی پول به درخواست وام ایران را کارشکنی آمریکا دانست و افزود: این در حالی است که به درخواست وام سایر کشورهایی که برای مقابله با کرونا به این پول نیاز داشتند، پاسخ داده شده است اما درخواست ایران به دلیل فشار آمریکایی ها بی پاسخ مانده است.

وی در ادامه تحریم جمهوری اسلامی در حوزه غذا و دارو را بر خلاف ادعای حقوق بشری آمریکایی ها دانست و اظهار کرد: این موضوع نیاز به پیگیری جدی وزارت امور خارجه دارد تا از طریق کانال مالی اروپا و یا ارتباط گیری مستقیم با صندوق بین المللی پول، این وام را برای حوزه درمان و کرونا دریافت کنیم.

رحیمی جهان آبادی همچنین با اشاره به نحوه استفاده از ظرفیت اینستکس برای دریافت وام مقابله با کرونا تصریح کرد: کانال مالی سوئیس و یا اینستکس می تواند این وام را در قالب دارو و تجهیزات پزشکی به جمهوری اسلامی بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای بین المللی زیر سلطه قدرت های بزرگ بوده و تبدیل به ابزار سیاست خارجی آنها شده اند تا جایی که حتی در حوزه حساس غذا و دارو نیز کوتاه نمی آیند و حد و مرزی نمی شناسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha