کد خبر: کادر-بهداشت-در-خط-نخست-جبهه-مبارزه-با-کر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد احمدیان، با اشاره به اینکه کادر بهداشت در عمق جامعه با موارد  مثبت شناسایی شده و یا موارد مشکوک درگیر هستند ، عنوان کرد: هنگامی که بیماری کرونای فردی تایید شود الزاما نحوه خدمت رسانی به بیمار با تجهیزات خاصی در بیمارستانها انجام می شود اما کادر بهداشت حتی در مراکز پاک  که به مردم خدمت رسانی می کنند  احتمال زیاد وجود دارد که در بین این افراد بیماران کرونایی نیز حضور داشته یاشد.

وی ادامه داد: تجهیزات حفاظت فردی در مراکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته در اختیار کادر بهداشت قرار می گیرد اما می توان گفت خط مقدم خدمت رسانی به بیماران کرونایی در مراکز 16 ساعته است.

دکتر احمدیان با بیان اینکه اوج برخورد کادر بهداشت با بیماران کرونایی در اجرای طرح شهید سلیمانی است، عنوان کرد: در این طرح کادر بهداشت به داخل منازل بیماران می رفت و در آنجا از افراد نمونه گیری انجام می دادند که همین نوع از خدمت رسانی موجب ابتلای تعداد زیادی از پرسنل و نیروهای خدوم داوطلب شد.

وی گفت: در حوزه رهگیری بیماران کرونایی نیز حداقل 10 نفر از اطرافیان بیمار که در خانه و یا محل کار ارتباط نزدیکی با فرد بیمار داشتند مورد ارزیابی قرار می گیرند که همین اتفاق نیز خطراتی را برای کادر بهداشت به همراه دارد از همین رو بنظر می رسد خط مقدم خدمت رسانی به بیماران کرونایی از مراکز و خانه های بهداشت و مراکزجامع خدمات سلامت آغاز می شود و این افراد نیز جزو مهم ترین طیف از مدافعین سلامت هستند.

دکتر احمدیان عنوان کرد: تعداد بی شماری از همکاران حوزه بهداشت در روند خدمت رسانی مبتلا به بیماری کرونا شدند تا با بذل سلامتی خود به سلامتی فرد دیگری کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha