کد خبر: کاخ-سفید-درباره-مذاکرات-وین-به-هیأت-اسر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۴۶
کاخ سفید درباره مذاکرات وین به هیأت اسرائیلی گزارش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،«جنیفر ساکی»‌ سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه از اطلاع‌رسانی آمریکا به رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین خبر داد.

ساکی در نشست خبری روزانه در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد به هیأت اسرائیلی گفته شود که در حال تضعیف تلاش‌های واشنگتن برای بازگرداندن تهران به برجام است، توضیح داد: «ما قطعا به آنها گزارش خواهیم داد. مطمئنم که این بخشی از گفت‌وگوها خواهد بود همانطور که معمولا درباره وضعیت مذاکرات اطلاع‌رسانی می‌کنیم».

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، وی در این باره گفت: «ما به تازگی دور دوم مذاکرات در وین را جمع‌بندی کردیم. ما به آنها (هیأت اسرائیلی) اطلاعات جدیدتر را خواهیم داد و انتظار دارم چنین مباحثاتی مطرح شود».

این مقام آمریکایی سپس در پاسخ به سوالی درباره اینکه در فایل صوتی منتشر شده از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته شده که «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا اطلاعاتی را درباره عملیات‌های رژیم صهیونیستی در سوریه افشا کرده، گفت: «من درباره این فایل‌های افشا شده صحبتی نمی‌کنم».

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی، «آویو کوخاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش و «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی این رژیم برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران شامگاه دوشنبه وارد واشنگتن شدند.

بامداد سه‌شنبه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با بیان اینکه مذاکرات وین سازنده بود، اما مدعی شد که این مذاکرات تعیین کننده نبود و منتظر ادامه آن هستند.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه‌شنبه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین)‌ و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار می‌شود.

گفتنی است در نشست کمیسیون مشترک برجام که هفته قبل به صورت حضوری در وین برگزار شد، قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد.

در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند. در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد شود. هیأت‌ها پس از مشورت در پایتخت‌های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت‌و‌گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha