کد خبر: چگونگی-دریافت-خدمات-درمانی،-بدون-دفتر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
چگونگی دریافت خدمات درمانی، بدون دفترچه بیمه
 
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت  سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان از اول اردیبهشت 1400 برای خدمات بهتر و سریع تر به مردم و البته دلایل دیگر اقدام به کاهش کاربرد دفترچه‌های خدمات درمانی کرده است. در واقع هدف این سازمان این است که در راستای ارتقای دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیک را به گونه ای ساماندهی و اجرا کند که دیگر نیازی به استفاده از دفترچه های کاغذی نباشد.
وی گفت: بیمه‌شدگان در صورت مراجعه به پزشک برای احراز هویت با کد ملی باید یکی از مدارک خود از جمله دفترچه قبلی که هنوز برگ های آن تمام نشده، کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه را باید همراه داشته باشند.
دکتر رضایی افزود: پزشک معالج پس از احراز هویت اقدام به ویزیت می کند و در صورت لزوم به تجویز دارو، خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی و فیزیوتراپی می پردازد. در این مرحله نسخه الکترونیک توسط پزشک صادر می شود و بیمه شده می تواند با مدارک هویتی و کد ملی، سایر قدم های درمانی مثل مراجعه به داروخانه، آزمایشگاه و غیره را انجام دهد.
وی یاد آور شد: اگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیک را نداشت نسخه کاغذی صادر می‌شود اما بیمه‌شدگان حتما باید توجه داشته باشند که نسخه هایی که از پزشک دریافت می کنند حتما نام و نام خانوادگی، تاریخ ویزیت و کد ملی در آن درج شده باشد.
دکار رضایی خاطرنشان کرد: بیمه‌شدگان می توانند با تماس با سامانه پاسخگویی 1666 که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است و یا مراجعه به پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس WWW.IHIO.GOV.IR جهت افزایش اطلاع‌رسانی به بیمه شدگان، از برخورداری خود از پوشش بیمه ای مطلع شوند.   بیماران خاص نیز همانند سایر بیمه شدگان می توانند از وضعیت پوشش بیمه ای خود مطلع شوند.این بیماران با پسوند خاص در استعلام ها مشخص می شوند.
به گفته دکتر رضایی تا اطلاع ثانوی احراز هویت بیمه شدگان اتباع بیگانه با استفاده از کد اختصاصی مندرج در جلد دفترچه های درمانی و 10 رقم اول شماره سریال دفترچه صورت می گیرد و پذیرش نوزادان در بخش بستری نیز تا زمان صدور شناسنامه تا یک ماه از طریق شناسنامه مادر امکان پذیر است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان تصریح کرد: بیمه‌شدگان در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی می‌توانند با سامانه مرکز ارتباطات مردمی سازمان بیمه سلامت ایران به شماره 1666 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha