کد خبر: چگونه-یک-مورد-خفیف-کرونا-را-در-خانه-درما
۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۷
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از healthline، کارشناسان می گویند در صورت بروز علائم خفیف ناشی از COVID-19 تعدادی از وسایل مورد نیاز وجود دارند که شما می توانید برای  مراقبت از خود در خانه، آنها را تهیه کنید. در میان مواد غذایی شما باید میوه و سبزیجات تازه و همچنین مواد غذایی کنسرو شده با ماندگاری طولانی باشد. از جمله لوازم پزشکی باید یک دماسنج ، داروهای سرفه ، روی و ویتامین C باشد. تمیز کردن محصولات و همچنین پارچه‌ها ، حوله و لباس خواب نیز باید مرتبا انجام شود. بسیاری از آمریکایی ها برای تهیه مواد غذایی و سایر مواد مورد نیاز به فروشگاه‌ها هجوم برده و صف‌های طولانی تشکیل دادند. اما اگر شما  کاغذ توالت به اندازه کافی برای تابستان داشته باشید ، آیا به این فکر کرده اید که اگر واقعاً به COVID-19 مبتلا شوید و نیاز به خود قرنطینه داشته باشید، چه مواردی را نیاز دارید؟ با وجود تعطیلی‌ها و سایر اقدامات بی سابقه برای کند کردن شیوع COVID-19 ، اپیدمیولوژیست ها بر این باورند که اکثر افراد  در نهایت این بیماری ویروسی را  که به راحتی انتقال می یابند و انسان از آن مصونیت طبیعی ندارد را تجربه خواهند کرد. البته خبر خوب این است که تقریباً 80٪  از کسانی که COVID-19 در چین دارند علائم خفیف تا متوسط ​​را تجربه کردند. این بدان معناست که احتمالاً می توانید در خانه بهبود یابید.
یک برنامه عملی ایجاد کنید دکتر لیزا ایده ، رئیس پزشکی پلت فرم ملی بهداشت مجازی Zipnosis ، به Healthline گفت: آماده شدن برای یک دوره قرنطینه خانگی به معنای تهیه یک برنامه از اقدامات خانگی و همچنین ذخیره مواد برای مدت دوره قرنطینه شدن است. وی گفت: اطمینان حاصل كنید كه لیستی از تماس های اضطراری ، طرحی برای برقراری ارتباط با خانواده ، دوستان و همكاران و دانش نحوه تهیه غذا در صورت امكان را دارید. تأمین مواد غذایی 2- ، 4 هفته ای ، مواد تمیز کننده مانند ضد عفونی کننده‌ها، دستمال مرطوب، صابون و مواد اصلی خانگی مانند کاغذ توالت و دستمال کاغذی را ترتیب دهید. هنگامی که شما قصد تهیه مواد غذایی خود را دارید ، به غذاهایی فکر کنید که به خوبی ذخیره شود و از جمله مواد مغذی مانند برنج ، پاستا ، کنسرو یا لوبیا خشک ، میوه خشک ، سوپ و سبزیجات منجمد و همچنین غذای حیوان خانگی باشد. میوه و سبزیجات تازه نیز از نظر سلامتی و بهبودی بسیار مهم هستند.
این یک لیست خرید است
سایر وسایل مهم که در هنگام بهبودی از COVID-19  باید در دسترس باشند، موارد زیر را شامل می شود:
آب پاک
در صورت ابتلا به ویروس کرونا، آب باید در صدر لیست موارد مورد نیاز شما باشد. به گفته‌ی متخصصان این بیماری، یک بیماری ویروسی‌است و مانند دیگر بیماری‌ها در هنگام ابتلا شما باید بدنتان را سالم و آسوده‌نگه‌دارید تا بهبود یابد. همچنین آب در مواردی که تب بالا وجود داشته یا فرد حالت تهوع دارد می تواند بسیار به فرد مبتلا کمک کند.
داروهای تسکین دهنده‌ی درد، انواع دستمال کاغذی، داروهای ضد سرفه، داروهای تجویزی(داروهای خاصی که دکتر برای بیماران خاص تجویز می‌کند)، روی، ویتامین سی، داروهای گیاهی مانند زردچوبه و زنجبیل، دماسنج، مواد ضدعفونی کننده، حوله و لباس خواب اضافی، محلی برای قرطینه کردن خود، جعبه‌ی کمک‌های اولیه، موارد سرگزم کننده مانند بازی‌ها، فیلم‌ها و ... و همینطور شماره‌ی همراه دکتر متخصص شما جزو موارد مهم در لیست خرید شما است.
این ویروس هم مانند ویروس‌های دیگر باید با استراحت و تماس نداشتن با دیگران و مکان‌های آلوده بهبود یابد.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha