کد خبر: چگونه-در-روزهای-شیوع-ویروس-کرونا،-آماد
۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۰۹
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا (خبرگزاری سلامت) از مدیکال‌اکسپرس، کارشناسان بهداشت و سلامت می‌گویند، باید در برابر ویروس کرونا آمادگی لازم را داشته باشیم. البته این به معنای وحشت کردن و انبار کردن تعداد بسیاری کالا در خانه نیست. باید رفتار مناسب و عاقلانه‌ای را در پیش گرفت.

در این زمان باید چه کرد؟

قرنطینه کردن خود و خانواده یکی از روش‌های مقابله با این ویروس است. اما وقتی شرایطی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید مدتی در خانه بمانید، باید پیش از قرنطینه کردن خود و خانواده‌تان، برنامه‌ریزی صحیحی انجام دهید.

برنامه‌ریزی

بنا بر توصیه‌های محققان سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، اگر قرار است حداقل ۱۴ روز در خانه بمانید، باید با خانواده خود در مورد نیازهایشان صحبت کنید و اینکه چه کالاهایی برایشان ضروری است و آنها را تهیه کنید. همچنین شرایط دورکاری‌تان را با محل کارتان بررسی کنید و در صورت امکان وظایف روزمره‌تان را در خانه انجام دهید. یک اتاق مجزا در خانه در نظر بگیرید که اگر یکی از اعضاء خانواده‌تان به ویروس کرونا مبتلا شد، او را از باقی افراد جدا کنید.

تهیه مواد غذایی

ابتدا بررسی کنید که شما و اعضاء خانواده‌تان، در مدت زمان قرنطینه، به چه مقدار مواد خوراکی نیاز دارید. محققان سازمان کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، می‌گویند برای حداقل ۳ روز، مواد خوراکی تهیه کنید، محققان وزارت امنیت میهن آمریکا این مدت را دو هفته و البته محققان هاروارد دو هفته تا ۳۰ روز می‌دانند. خوراکی‌هایی خریداری کنید که زود فاسد نشوند و البته به داروهای خاصی هم که نیاز دارید، مانند ضدحساسیت‌ها، مسکن‌ها، داروهای دیابت و بیماری‌های دیگر هم توجه کنید. اگر کودک شیرخوار در خانه دارید و او شیر خشک می‌خورد، برای او هم شیرخشک به اندازه کافی تهیه کنید. البته یادتان باشد، هرگز برای بیش از مدت زمان پیشنهاد شده خرید نکنید که ضرورتی ندارد.

مواد شوینده و ضدعفونی کننده

استفاده از مواد شوینده معمولا بخشی از بهداشت روزمره افراد است. اما در روزهای شیوع ویروس کرونای جدید، باید به شستشوی دست‌ها و تمیز نگهداشتن سطوح توجه بیشتری کرد. بنابراین برای مدت زمانی که در قرنطینه باقی می‌مانید، مواد شوینده و البته ضدعفونی‌کننده تهیه کنید.   به گزارش طبنا، متخصصان بهداشت و سلامت می‌گویند فقط برای روزهایی که در قرنطینه باید بمانید، مواد غذایی و کالاهای ضروری‌تان را بخرید و هرگز خانه را انبار نکنید. هوشیارانه رفتار کنید تا بتوانید روزهای سخت را از سر بگذرانید. مترجم: نادیا زکالوند        

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha