کد خبر: چه-کنیم-تا-در-سفر-به-ویروس-کرونا-مبتلا-ن
۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) از دیلی‌میل، ویروس کرونا ابتدا در شهر ووهان چین شایع شد و خطر ابتلا به این بیماری هنوز در آمریکا و اروپا و دیگر نقاط جهان کم است. با اینحال، افراد بسیاری در چین هستند که حداقل به ۱۱ کشور دیگر سفر خواهند کرد و احتمال دارد این ویروس را با خود به آن مناطق ببرند. نگرانی‌ها در مورد سفر بسیار افزایش یافته است و اگر شما مجبور به سفر هستید، باید نکات ایمنی را رعایت کنید.

ویروس کرونا

ویروس کرونا به وسیله قطرات بزاق دهان که با عطسه و سرفه در هوا معلق می‌شوند، از انسانی به انسان دیگر سرایت می‌کند. البته این ویروس آنقدر جدید است که هنوز اطلاعات کاملی از روش گسترش آن وجود ندارد. این بیماری بسیار شبیه بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزاست.

روش‌های پیشگیری

۱. تا جایی‌که می‌توانید از مبتلایان به این ویروس دور بمانید. بهترین روش برای این کار ماندن در خانه و اجتناب از سفرهای غیرضروری است. اما اگر مجبورید بیرون از خانه یا مسافرت بروید، ۱ تا ۲ متر از فردی که سرفه یا عطسه می‌کند، فاصله بگیرید. ۲. یکی از بهترین روش‌ها برای مصون ماندن از این ویروس، شستن مکرر دست‌هاست. زیرا بیشتر مواقع این دست‌ها هستند که میکروب‌ها را جابه‌جا می‌کنند. دست‌هایتان را با آب و صابون و حداقل به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر صابون همراه خود ندارید، از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی استفاده کنید. ۳. روش دیگر پیشگیری از این بیماری استفاده از ماسک است. البته ماسک‌ها نمی‌توانند خطر ابتلا را به صفر برسانند. اما شواهد نشان داده است که از خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می‌کاهند. زمانی کارایی ماسک بالا می‌رود که آن را درست روی صورت‌تان بگذارید و تمام بینی و دهان‌تان را بپوشانید. ۴. هنگام سفر، سوار هر وسیله نقلیه‌ای که می‌شوید، مانند هواپیما، حتما از وسایل شخصی خودتان استفاده کنید. در واقع از بالش و پتوهای هواپیما استفاده نکنید. این وسایل بیشتر مواقع آلوده هستند و ممکن است پیش از شما یک فرد مبتلا به ویروس کرونا از آن استفاده کرده باشد. ۵. در مکان‌های عمومی و وسایل نقلیه مانند اتوبوس‌ یا قطار، دستکش دست‌تان کنید تا دست‌هایتان تمیز بمانند. ۶. به بازار حیوانات (مرده یا زنده) نروید و نزدیک گوشت‌های خام حیوانی نشوید (احتمال دارد ویروس کرونا در هوای چنین فضایی وجود داشته باشد). ۶. اگر هنگام سفر علایمی مانند تب، سرفه یا اشکال در تنفس داشتید، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. ۷. هنگام عطسه یا سرفه، جلوی دهان‌تان را بگیرید. به گزارش طبنا، متخصصان بهداشت می‌گویند، تا جایی‌که امکان دارد از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید اما در صورت اجبار با رعایت نکات ایمنی می‌توانید از خطر ابتلا به ویروس کرونا بکاهید. مترجم: نادیا زکالوند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha