کد خبر: چه-کسی-رییس-جمهور-آمریکا-می-شود؟-بایدن-ی
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۹:۳۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،کنگره آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه، هفدهم دی، ششم ژانویه) اعتبار رای کالج الکترال درباره پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، که همواره از تقلب و دزدی آرا در انتخابات سخن گفته، دیروز طی سخنانی از مایک پنس معاون خود خواست که در جلسه امروز کنگره به نفع او نتیچه انتخابات را تغییر دهد.

معاون رییس جمهوری آمریکا که رییس مجلس سنا نیز می باشد قرار است امروز در نشست رسمی کنگره نتیجه انتخابات در ایالت های مختلف را اعلام کند.

در حالی که ترامپ و هوادارانش می گویند پنس از اختیارات رد نتیجه آرای کالج الکترال در ایالت های مورد مناقشه برخوردار است، منتقدان می گویند نقش او در این جلسه صرفا تشریفاتی است.

در همین حال نیویورک تایمز گزارش داد که مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و رئیس مجلس سنا با درخواست ترامپ مبنی بر کمک برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده که پنس از رئیس جمهور حمایت می کند، اما نقش وی در سنا یک نقش تشریفاتی است. باز کردن نامه ها و خواندن محتوی آنها. همین.

روز دوشنبه 15 دی ماه، کامالا هریس معاون جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور با مقام‌های ایالت جورجیا برای کمک به وی در تغییر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را «سوء استفاده گستاخانه از قدرت» توصیف کرده بود.

در عین حال دست کم ۱۲ نماینده جمهوری خواه سنا و حدود ۱۴۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این علام کرده بودند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای الکترال کالج، به صحت انتخابات و تایید پیروزی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا اعتراض کنند.

این سناتورها تد کروز، ران جانسون، جیمز لانکفورد، استیو دینز، جان کندی، مارشا بلک‌برن، مایک بران، سینتیا لومیس، راجر مارشال، بیل هاگرتی و تامی تابرویل می باشند.

این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه سبب خواهد شد تا در نشست امروز (چهارشنبه) کنگره دست کم دو ساعت برای بررسی اعتراض آنها به آرای ایالت‌های کلیدی اختصاص یابد.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری‌خواه، به آنها فشار بیاورند تا به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست امروز (17 دی/ 6 ژانویه ) کنگره اعتراض کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیزدهم آبان/سوم نوامبر برگزار شد و بایدن در حالی ۳۰۶ رای الکترال را به خود اختصاص داد که هر نامزد برای پیروزی در انتخابات فقط به ۲۷۰ رای الکترال نیاز داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha