کد خبر: چه-اشتباهاتی-باعث-شکست-در-ازدواج-می‌ش
۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۱
چه اشتباهاتی باعث شکست در ازدواج می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از psychology today، همه زوجین در زندگی خود اوقات خوش و بدی را تجربه می‌کنند. در برخورد با روز‌های خوب، از زندگی رضایت دارند و آن را تبدیل به خاطره‌ای دل انگیز در اعماق ذهنشان می‌کنند و دربرخورد با لحظات بد و کشمکش‌ها سعی در برطرف کردن آن‌ها دارند. این جملات مربوط به مسائل روزمره‌ی زندگی تمام انسان‌ها بود. یک‌سری درگیری و اشتباهاتی وجود دارند که تداوم آن‌ها باعث دلسردی و در نهایت از بین رفتن رابطه می‌شود.

۱- فقط ارائه دهنده هستید و چیزی دریافت نمی‌کنید

یک رابطه با کیفیت مستلزم مبادله‌ی عادلانه میان زوجین است. یک اشتباه بد که می‌تواند رابطه را از بین ببرد، زمانی است که یکی از زوجین در رابطه بسیار بیشتر از آنچه که از شریک خود دریافت می‌کند، می‌دهد. باید در امور مالی، کار‌های خانه و عاطفه، تعادل وجود داشته باشد.

۲- عدم همدلی

اشکال مختلفی از همدلی وجود دارد مانند خود را جای طرف مقابل گذاشتن و ابراز همدردی هنگام ناراحتی و افسردگی و همچنین شادی و احساسات مثبت او. وقتی شریک عاطفی هیچ همدلی نسبت به احساسات شریک زندگی خود نشان نمی‌دهد، رابطه محکوم به فنا است.

۳- توهین و تحقیر

جان گاتمن، محقق و روانشناس روابط می‌گوید: یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های طلاق زمانی است که یکی از طرفین به دیگری اهانت کند. مطابق با آمار روابطی که به شکست منجر شدند، زوجین از عبارات و احساسات منفی بسیار زیادتری در روابط خود استفاده می‌کردند. در روابط سالم، بین بیان احساسات منفی و مثبت تعادل وجود دارد.

۴- عدم ارتباط

صداقت و ارتباط کلامی مکرر بسیار لازم و ضروری است. زن و شوهر‌هایی که به ندرت در مورد موضوعات مهم صحبت می‌کنند یا از بحث درمورد احتلافات خود اجتناب می‌کنند، مرتکب اشتباه جدی در رابطه می‌شوند.

۵- خیانت

هیچ چیز مانند خیانت رابطه را از نمی‌پاشد. اما نه تنها خیانت جسمی بلکه شریکی که تمام وقت خود را با دوستان یا همکاران خود می‌گذراند و زمان کمی را برای فرد مهم زندگی‌اش می‌گذارد مرتکب گناه بزرگ در رابطه می‌شود.

۶- سرزنش مداوم

روابط خوب بر پایه اعتماد ساخته می‌شوند و و زمانی که یکی از زوجین دیگری را دائما سرزنش می‌کند، بیش از حد به او گیر می‌دهد رابطه را خدشه دار می‌کند. داشتن شریکی که حساسیت بیش از حد نشان می‌دهد، ناامن و پارانوئید است، باعث خستگی طرف مقابل می‌شود.

۷- عدم حفظ رابطه

اغلب اوقات ازدواج و روابط متعهد زمانی شکست می‌خورد که زوجین دست از تلاش برای رابطه بردارند. همه روابط نیاز به تلاش دارند. این بدان معنا است که زمان باکیفیتی را باهم بگذرانند و از رابطه خود مراقبت کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha