کد خبر: چهار-خطه-کردن-۳۰۰-کیلومتر-از-جاده-های-اس
۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه شورای راهبری تصادفات استان تصریح کرد: در دو سال گذشته استان دارای فقط ۵۰ کیلومتر جاده چهار خطه بود ولی هم اکنون ۳۰۰ کیلومتر جاده چهار خطه در حال اجرا است.

بهنام جو افزود: در خصوص چهار خطه کردن راه های شمال استان نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در آینده نزدیک چهار خطه کردن ۴۵ کیلومتر از جاده سربند به پارس آباد آغاز می شود.

وی بیان کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی پلیس راه استان تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو مهم ترین علت تصادفات در جاده ها است که این موضوع نیز تاثیر عامل انسانی را بیش از پیش بارزتر می کند.

وی فرهنگ سازی در خصوص رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین را ضروری دانست و ضمن تقدیر از تلاش های صدا و سیما خواستار افزایش برنامه ها در این راستا شد.

وی در ادامه این جلسه با تاکید بر تمهید اقدامات پیشگیرانه در خصوص کنترل سرعت در راههای فرعی و روستایی خواستار اجرای سرعت گیر با لحاظ موارد ایمنی و قانونی برای کاهش سرعت و جلوگیری از بروز تصادفات شد.

استاندار اردبیل همچنین نظارت بر دوربین های ثبت تخلفات و رفع مشکلات و خرابی این دوربین ها برای کنترل سرعت رانندگان شد.

ریس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در این جلسه از کاهش ۱۹ درصدی فوتی تصادفات رانندگی در داخل شهرهای استان در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

سید حجت فتاحی افزود: شهر اردبیل با ۴۶ درصد رتبه اول را در کاهش تلفات تصادفات درون شهری در سطح استان دار. وی با اشاره به وجود ۳۸ نقطه حادثه خیز در استان خواستار اجرای برنامه های کوتاه مدت پیشنهاد شده برای رفع و یا کاهش اثر این نقاط در استان شد. فتاحی ضمن ارائه پیشنهاداتی برای تسریع در اجرا ، این اقدامات را در صورت اجرا گامی ب ای کنترل و کاهش حوادث و تصادفات درون شهری عنوان کرد.

وی راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، بررسی هسته مرکزی برای تدوین راهکارهای موقت کنترل ترافیک، انتقال پزشکان از هسته مرکزی شهر به مجتمع پزشکان در جنب بیمارستان امام خمینی (ره)، توجه به آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف در استان را از جمله این پیشنهادات ذکر کرد.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل نیز در این جلسه از فوت ۱۶۷ نفر در جاده های استان در ۹ ماهه سالجاری بر اثر تصادفات خبر داد.

سید محمد صفوی افزود: از ۱۶۷ فوتی تصادفات جاده ای ۱۱۱ نفر با ۶۶ درصد در محورهای شمالی استان بوده که لازم است اقدامات لازم برای کاهش تلفات در این محورها انجام شود.

وی بیان کرد: سواری با ۷۳ درصد بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده و در ساعت ۱۲ الی ۱۶ بیشترین وقوع تصادفات در استان گزارش شده است.

صفوی تصریح کرد: ۵۱ درصد فوتی ها در سن ۲۱ الی ۴۰ سالگی واقع شده بودند و ۱۹ درصد این تصادفات در راههای روستایی، ۱۶ درصد در راههای فرعی و ۱۴ درصد در بزرگراهها اتفاق افتاده است. وی افزود: ۸۵ نفر از فوتی ها سر صحنه تصادف، ۲ نفر در مسیر و ۸۱ نفر در بیمارستان ها فوت شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha