کد خبر: چند-راه-برای-جلوگیری-از-پرخوری-ناشی-از
۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶
چند راه برای جلوگیری از پرخوری ناشی از  استرس در دوران قرطینه
به گززارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت) به نقل از healthline، در حالی که مصرف غذا در مواقع استرس برای آرامش یافتن یک واکنش طبیعی است ، پرخوری به طور مرتب می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد و سطح استرس و اضطراب شما را افزایش دهد. این‌ راه‌ها به شما کمک می‌کنند تا از پرخوری ناشی از استرس در دوران قرطینه جلوگیری کنید. خودتان رفتارتان را زیر نظر بگیرید
یکی از راهکارهای مفید برای جلوگیری از پرخوری ، درک این مسئله است که در ابتدا به چه دلیل اتفاق می افتد. دلایل زیادی از جمله استرس یا کم حوصلگی وجود دارند که ممکن است شما را مجبور به پرخوری کنند. اگر متوجه شدید بیش از حد غذا می خورید ، یک دقیقه وقت بگذارید و با خودتان رفتارتان را مرور کنید. اول ، مهم است که تعیین کنید آیا شما به دلیل گرسنگی غذا می‌خورید، یا دلیل دیگری وجود دارد. قبل از غذا ، توجه ویژه ای به احساسات خود مانند استرس ،بی حوصلگی ، تنهایی یا اضطراب داشته باشید. صرفاً مکث و ارزیابی وضعیت می تواند به شما کمک کند درک کنید که چه چیزی شما را به پرخوری وادار می کند و ممکن است در آینده از پرخوری جلوگیری کند. البته مبارزه با پرخوری به ندرت آسان است و شما ممکن است مجبور به گرفتن کمک حرفه ای باشید ، به خصوص اگر این یک اتفاق معمول باشد و یا شما پس از آن تا حدی ناراحت شوید و بعد از آن احساس شرم یا گناه را تجربه کنید. این ممکن است نشانه هایی از اختلال در خوردن باشد.
وسوسه را برطرف کنید
اگرچه داشتن یک شیشه کوکی یا یک کاسه آب نبات رنگی روی پیشخوان ممکن است به جذابیت بصری آشپزخانه شما بیفزاید ، اما این عمل ممکن است منجر به پرخوری شود. داشتن غذاهای وسوسه انگیز در معرض بینایی می تواند منجر به مصرف  تنقلات و پرخوری های مکرر شود ، حتی اگر گرسنه نباشید. تحقیقات نشان داده است که قرار دادن غذاهای پر کالری در معرض دید، ممکن است منجر به افزایش هوس و پرخوری شود. به همین دلیل، بهتر است غذاهای وسوسه انگیز ، از جمله کالاهای پخته شده قندی ، آب نبات ، چیپس و کوکی ها را از جلوی چشم دور کنید. البتهشایان ذکر است که هیچ مشکلی در لذت بردن از یک میان‌وعده‌ی خوشمزه گاه و بیگاه حتی اگر لزوما گرسنه نیستید وجود ندارد. با این حال ، زیاده روی بیش از حد اغلب می تواند به سلامت جسمی و روانی شما آسیب برساند.
 برنامه غذایی‌ای سالم را حفظ کنید شما نباید فقط به این دلیل که در خانه مانده‌اید، برنامه غذایی معمولی خود را تغییر دهید. اگر عادت دارید روزی سه وعده غذایی میل کنید ، سعی کنید این برنامه را در حالی که از خانه کار می کنید نیز ادامه دهید. الان البته شما ممکن است فقط دو وعده غذایی و میان وعده مصرف می شود. هرچند ممکن است که برنامه روزانه شما مختل شود و  از الگوی رژیم غذایی طبیعی خود دور شوید ،  مهم این است که هنگام غذا خوردن ، مقدار از نرمال بودن و مناسب بودن آن را حفظ کنید. ممکن است خودتان الگوی خوردن خود را متناسب با شرایط جدید خود تطبیق دهید و این خوب است. فقط سعی کنید بر اساس نیازهای فردی و  زمان‌های غذایی دلخواه خود یک الگوی غذایی منظم را حفظ کنید. اگر واقعاً رها شده اید و خود را مرتباً در میان خوردن تنقلات می‌یابید، سعی کنید برنامه ای را تهیه کنید که حداقل شامل دو وعده غذایی جامد در روز باشد و از آن پیروی کنید تا زمانی که احساس کنید با عادات غذایی خود منطبق شده‌اید.
خودتان را محدود نکنید یکی از مهمترین قوانین تغذیه ای که باید برای جلوگیری از پرخوری رعایت شود این است که بدن خود را از مواد غذایی محروم نکنید. اغلب اوقات ، محدود بودن بیش از حد با مصرف مواد غذایی یا مصرف کالری بسیار کمی می تواند منجر به احساس هوس برای غذاهای پر کالری و نهایتا پرخوری شود. هرگز ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی بسیار محدود و یا محروم کردن خود از مواد غذایی به ویژه در زمان‌های استرس زا استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی محدود نه تنها برای کاهش وزن طولانی مدت مؤثر نیست بلکه می تواند به سلامت جسمی و روحی شما آسیب برساند و استرس شما را افزایش دهد.
مترجم : معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha