کد خبر: چندپروژه-شهری-در-شهرستان-خوی-به-بهره-بر
۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵
چندپروژه شهری در شهرستان خوی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری سلامت در  آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهری شهرداری خوی گفت: شهرستان خوی در حوزه معادن غنی است و معدن طلای این شهرستان با عیاربالا و ویژگی های برجسته  است که سرمایه گذاران خارجی و داخلی قصد سرمایه گذاری تا یکصدمیلیارد تومان جهت فرآوری ها آن انجام دهند.

وی وجود ذخایر غنی مس و طلا و سنگ های معدنی در معادن خوی را ظرفیت عظیم در سطح کشور عنوان کرده و اظهار داشت: با سرمایه گذاری و بهره برداری از آنها شاهد توسعه این شهرستان و تبدیل آن به یکی از قطب های مهم معدنی کشور را شاهد می شویم

وی حمایت از برنامه های توسعه محور مدیریت های شهر در سطح استان را از سیاستهای مهم بیان کرده و گفت: به واقع معتقدم توجه به ظرفیت شوراها و شهرداری ها در توسعه هرچه سریعتر استان گامهایی جدی تری خواهد داشت.

استاندارآذربایجان غربی با قدردانی از وحدت مدیران شهر و اجرایی و دولتی در شهرستان خوی برای توسعه و جذب سرمایه گذاران در این شهرستان افزود: همت و تلاش همه مجموعه ها دارای وحدت رویه تحولات خوبی را برای این شهرستان و شمال استان رقم می زند.

دراین آیین نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: هم افزایی و وحدت و تلاش موجود میان مدیریت شهری و اجرایی و نماینده خوی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

عادل نجف زاده افزود: خوی در مسیر استراتژیک و خاص قرار گرفته است و تمامی زمینه های توسعه را داراست. و جهت به این هدف رساندن این روند تمام تلاش خویش را به کار خواهیم گرفت.

شهردار خوی نیز در این آیین گفت: پروژه تقاطع غیرهم سطح آیت الله العظمی خویی(ره) با طول 700 مترمربع، عرض 40مترمربع، و طول عرشه 80 و با آسفالت ریزی، جدولگذاری، و زیرسازی به ترتیب، 45هزارمترمربع،8هزار و500و 260هزار مترمکعب انجام گرفته است.

محرم اکبرزاده شروع ساخت این پروژه را از تیرماه سال 97 عنوان کرده و افزود: این حرکت عظیم با اعتبار بالغ بر 130 میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

با حضور استاندارآذربایجان غربی و سایر مدیران استان، عملیات آغاز ساخت "پارک قوناقلار "خوی با اعتبار باغ بر 25 میلیارد ریال و در 3 هکتار زمین آغاز شد.

همچنین پروژه ایجاد پیاده راه و مسیر دوچرخه سواری در بلوار شرفخانلو به طول دو کیلومتر و در دولاین به اعتبار 20میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از پروژه های بهسازی معابرشهری خوی با حجم آسفالت ریزی به میزان 250هزار مترمربع و پیاده روسازی 25هزار مترمربع وجدول گذاری 19هزار مترمربع طول با اعتبار 170میلیارد ریال از دیگر پروژه های مورد بهره برداری رسیده است.

بازدید از پروژه بزرگ شهری در حال ساخت "سعدیه" خوی از دیگر برنامه های استاندار آذربایجان غربی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha