کد خبر: چطور-هپاتیت-c-را-درمان-کنیم؟
۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت) مهدی صابری فیروزی، فوق تخصص گوارش و کبد، درباره «علل ابتلای افراد به هپاتیت C»، اظهار داشت: راه انتقال هپاتیت C نیز تقریبا شبیه به هپاتیت B است اما قدرت انتقال هپاتیت C کمتر از هپاتیت B است.

وی ادامه داد: شروع بیماری هپاتیت C از هپاتیت B کمتر است؛ به عبارتی اگر شیوع هپاتیت B یک و نیم درصد در جامعه باشد، میزان شیوع هپاتیت C در ایران 0.3 درصد است.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: بیشترین راه انتقال هپاتیت C از طریق خون آلوده است؛ البته اکنون خون‌های افراد کنترل می‌شود، اما این بیماری بیشتر از طریق سوزن آلوده،‌ تزریق مواد مخدر و تزریق غیربهداشتی انتقال می‌یابد.

صابری فیروزی بیان داشت: این بیماری درمان دارد و باید فرد داروهای خوراکی و قرصی را به مدت سه تا شش ماه مصرف کند؛ البته مهمتر از مصرف دارو، تشخیص به موقع این بیماری است؛ چرا که اگر دیر متوجه این بیماری شویم، فرد دچار نارسایی کبد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هپاتیت B در همه سنین دیده می‌شود، اما در سنین بیش از بیست سالگی شیوع آن بیشتر است؛البته هپاتیت B در سنین 25 تا 30 سال اگر افراد واکسینه شوند، کم بوده و به ندرت اتفاق می‌افتد وعموماً هپاتیت B در سنین 35 سال به بالاست.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha