کد خبر: چاووش‌اوغلو-خواستار-خویشتنداری-روسی
۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۳۳
چاووش‌اوغلو خواستار خویشتنداری روسیه و اوکراین شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که به منظور شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو «ناتو» به ریگا پایتخت لتونی سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگاران، خواستار خویشتنداری مقامات روسیه و اوکراین درباره موارد مورد اختلاف طرفین شد.

چاووش‌اوغلو درباره روند عضویت اوکراین در پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر تمایل آنکارا برای توسعه ناتو، تصریح کرد: رئیس جمهور کشورمان نیز همواره در نشست‌های ناتو بر این موضوع تاکید کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «چه نظری درباره رفتار تهاجمی روسیه دارید؟» اظهار کرد: درحال گفت‌وگو با هر دو طرف هستیم. توصیه می‌کنیم هر دو طرف خویشتنداری کنند و از تنش‌ها بکاهند. چند روز پیش با سرگئی لاوروف و هم با دیمیتری کولبا وزرای خارجه روسیه و اوکراین رایزنی کردم.

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: جمعه این هفته هم رئیس جمهور کشورمان با همتای روس خود گفت‌وگو خواهد کرد. من هم امروز با دمیتری کوبلا در اینجا (لتونی) و فردا نیز در استکهلم دیدار خواهم کرد. همچنین فردا با لاوروف نیز در استکهلم دیدار خواهم کرد. یعنی درحالرایزنی با هر دو طرف هستیم.

وی درباره اجرای تحریم‌های جدید علیه روسیه نیز گفت: ترکیه معتقد است که تحریم راه حل مناسبی برای حل و فصل مسائل نیست. در گذشته نیز علیه کشورهای زیادی اجرا شده اما مفید نبوده است. بهترین راه حل اتخاذ توازنی مناسب میان بازدارندگی و مذاکره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha