کد خبر: پیک-پاییزی-کرونا-در-شهرستان-اوز-فارس-ن
۲۸ مهر ۱۳۹۹، ۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، دکتر نازنین رضایی اظهارداشت: جهش ژنتیکی ویروس، تغییر آب و هوا و کم تفاوتی و عدم توجه مردم علی الخصوص اقشار جوان به پایبندی به اصول بهداشتی را مهمترین دلایل افزایش به این ویروس برشمرد.

وی خطاب به مردم شهرستان اوز تاکیدکرد: با توجه به تلاش های مستمر و ۸ ماهه کادر بهداشت و درمان، انتظار ما از مردم فهیم این است که به مصوبات تصویب شده ستاد مقابله با کرونا پایبند باشند و استفاده از ماسک را از خانه به خانه نیز مد نظر قرار دهند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اوز گفت: تمامی صنوف، ارگانها، سازمانها و صنعتگران، ادارت و دستگاه ها، همگی باید مقید به استفاده از ماسک باشند، زیرا با استفاده از ماسک ۹۰ الی ۹۵ درصد جلوی انتشار ویروس گرفته می شود و تنها زدن‌ماسک می تواند کاهش قابل توجهی در آمار ابتلا داشته باشد.

دکتر رضایی خاطرنشان کرد: در قدم اول زدن ماسک برای سلامت خود فرد حائز اهمیت بوده و جان افراد و خانواده را حفظ کرده و در درجه بعدی باری از روی دوش پرسنل خسته بهداشت و درمان برمیدارد و همچون سدی از انتقال ویروس از افراد ناقل و افراد بیمار به افراد سالم جلوگیری کند.

وی در ادامه رعایت سایر نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دست ها، رعایت فاصله ایمن و اجتماعی یک و نیم تا دو متر و عدم برگزاری مراسم و اجتماعات را از نکات مهم دیگر بر شمرد.

عضو ستاد کرونا شهرستان اوز با اشاره به اینکه در تجمعات امکان آلودگی و انتقال کرونا ویروس به افراد سالم بسیار زیاد است، تصریح کرد: تمام تلاش و توصیه ما این است که از بروز تجمع و مراسم پرهیز شود، با توجه به پیش رو بودن ماه ربیع الاول و مراسم های شادی و ازدواج توصیه اکید ستاد کرونا شهرستان این است که از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی جلوگیری شود و در صورت امکان این مراسم لغو گردیده و یا بسیار مختصر و تعدیل شده و با رعایت نکات بهداشتی و با گرفتن مجوز از مراجع ذی صلاح برگزار شود.

دکتر رضایی در پایان خطاب به مردم خاطرنشان کرد: مردم هوشیار همواره در ذهن داشته باشند، که افراد ناقل و بی علامت همچنان در سطح جامعه حضور داشته و با حضور در تجمعات و ابتلا و ناقل بودن یک شخص تمام افراد حاضر در آن جمع آلوده شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت و جان اشخاص، فشار کاری مضاعفی بر کادر درمان و بیمارستان ها وارد می شود.

عضو ستاد کرونا شهرستان اوز در خصوص سوال مطرح شده درباره علائم کرونا، بیان کرد: علائم کرونا ویروس بسیار پیچیده است و از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است، اما در اکثر افراد در ابتدا به صورت سرفه های خشک و تنگی نفس و تب بالا و در ادامه بدن دردهای پیچیده و علایم گوارشی از جمله اسهال و استفراغ، سردردهای ممتد و اختلال در حواس چشایی و بویایی و بیماری های عروقی اضافه می شود.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha