کد خبر: پیش-بینی-های-لازم-برای-بستری-هزار-بیمار
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ هوشنگ بازوند در برنامه «رو در رو» شبکه زاگرس اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد مردم کرمانشاه در ابتدای شروع این بیماری و در ایام نوروز مسایل بهداشتی را رعایت می‌کردن اما اکنون توجه آنان به این نکات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای بستری هزار بیمار به صورت همزمان در استان انجام شده است، گفت: اکنون وضعیت کرونا در کرمانشاه بسیار خطرناک است و براساس پیش بینی های وزارت بهداشت به زودی به پیک این بیماری خواهیم رسید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون ۳۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های کرمانشاه بستری هستند، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در اوج شیوع این بیماری میزان مرگ و میر افزایش پیدا نکند.

بازوند با تاکید بر اینکه باید با همکاری مردم این بیماری را کنترل کنیم، گفت: برای ایجاد محدودیت ها و مقابله با این بیماری باید هم به فکر جان مردم باشیم و هم مانع تامین آنها نشویم.

وی از برگزاری آیین های عزا و عروسی به عنوان یکی از معضلات شیوع بیماری یاد کرد و اظهارداشت: آرامستان‌های سطح استان را تعطیل و برگزاری مراسم تشییع جنازه را کنترل کردیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه فعالیت تالارهای پذیرایی کماکان ممنوع است، گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده برای تالارهای پذیرایی در صورتی که این اصناف با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در روزهای آینده مجوز فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد، هتل ها و فرودگاه ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده رعایت پروتکل های بهداشتی در رستوران‌ها، ادارات دولتی، داروخانه‌ها، دادسراها، مطب های پزشکان و دفاتر پیشخوان دولت رضایت بخش نیست.

وی با اشاره به تجمعات ایجاد شده در داخل و بیرون از مراکز دفاتر خدمات پیشخوان دولت، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که فعالیت دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان را برای مدت ۱۰ روز به صورت کامل متوقف کنیم.

استاندار کرمانشاه همچنین در رابطه با حمایت دولت از افرادی که به واسطه شروع کرونا مشاغل خود را از دست داده اند، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر به منظور دریافت بیمه بیکاری در سطح استان نام نویسی کردند که بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از آنان مشغول دریافت این بیمه هستند.

بازوند، میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا در کرمانشاه را نیز ۶۸۰ میلیارد تومان ارزیابی و عنوان‌ کرد: تسهیلات در قالب تسهیلات ارزان و طولانی مدت به واحدهای خسارت دیده بیمه شده و بیمه نشده در سطح استان پرداخت می شود.

وی توضیح داد: روند پرداخت این تسهیلات از ابتدایی تیرماه آغاز خواهد شد و متقاضیان پس از ۲ ماه استراحت روند پرداخت اقساط را آغاز می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha