کد خبر: پیش‌بینی-صندوق-بین‌المللی-پول-دربار
۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۸:۴۸

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی  با اشاره به ارزیابی جدید صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و اعلام بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه از جمله ایران در سال آینده، گفت: ملاک و معیار سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی کشورها دقیق و علمی نیست، این سازمان‌ها طبق پارامترهای کلی و آماری که به دست می‌آورند، ارزیابی می‌کنند و مشخص نیست این آمار و ارقام صحیح باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول درباره وضعیت رشد اقتصادی بر پایه شرایط سیاسی است، افزود: آمریکایی‌ها از هر روشی برای فشار به ایران استفاده کردند اما با توجه به وضعیت سیاست داخلی آمریکا این نوع ارزیابی‌ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیروزی دونالد ترامپ یا جوبایدن در تعامل ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات تاثیری ندارد اما به نظر می‌رسد برخی از نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول این نکته را مورد توجه دارند و بر هیمن مبنا درباره رشد اقتصادی ایران نظر می‌دهد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور آمریکایی‌ها این بود که با افزایش فشار حداکثری، ایران به زانو در می‌آید و دچار فروپاشی اجتماعی و اقتصادی و شورش داخلی می‌شود اما این اتفاق رخ نداد لذا در شرایط فعلی با مقاومت ملت ایران و وضعیت داخلی انتخابات آمریکا می‌پندارند که  نتیجه انتخابات آمریکا بر وضعیت اقتصادی ایران و کشورهای منطقه تاثیرگذار است.

رحیمی جهان‌آبادی معتقد است: آمریکایی‌ها باید در برابر ایران کوتاه بیایند و سیاست خود را تعدیل کنند تا باب گفت‌گو با جمهوری اسلامی ایران باز شود. البته سال آینده دولتی جدید در ایران سر کار می‌آید و بر اساس تجربه گذشته پتانسیل‌های جدید به صحنه مدیریت کشور اضافه می‌شود و اصولا شاخص‌های اقتصادی رشد پیدا می‌کند لذا احتمال می‌رود صندوق بین‌المللی پول این موضوع را در نظر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha