کد خبر: پیشگیری-تنها-راه-کاهش-آمار-مبتلایان-به
۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
پیشگیری تنها راه کاهش آمار مبتلایان به کرونا است/ دورهمی‌های خانوادگی را کنسل کنید!

دکتر زهرا عبدی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت فوت بسیاری از مبتلایان به کووید 19 اظهار داشت: بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا با علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی در بیمارستان بستری می شوند.

وی با بیان اینکه علت فوت بسیاری از بیماران به خاطر بالا رفتن آمار مبتلایان است، افزود: زمانی که تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش پیدا کند به طبع میزان مرگ و میز نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود مربوط به کسانی است که تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر آنها مثبت شده و در بیمارستان ها بستری شده اند؛ اطلاعی از اینکه آیا آمار بیماران سرپایی و یا آزمایشگاه های خصوصی هم توسط وزارت بهداشت جمع آوری می شود یا خیر، ندارم. اما می دانم هرچه تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان زیاد شود تعداد مرگ و میرها نیز بالا خواهد رفت.

عبدی ادامه داد: معمولا نزدیک به 6 درصد از مبتلایان به دلیل بدحال بودن در آی سی یو بستری می شوند و تعدادی نیز به خاطر شرایط بدشان جان خود را از دست می دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید با پیشگیری مانع از بالا رفتن آمار مبتلایان شوند، تصریح کرد: از مردم تقاضا دارم از تجمعات، مهمانی‌ها، دورهمی خانوادگی و سفر خودداری کنند تا آمار مبتلایان کاهش پیدا کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: کمتر از 50 درصد از بیماران بستری در آی سی یوهای بیمارستان ها جان خود را از دست می دهند؛ بسیاری از بیمارانی که دستگاه تنفس مصنوعی یا وِنتیلاتور به آنها وصل است نیز به زندگی بر می‌گردند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha