کد خبر: پیشگیری-از-جرم-نیازمند-مشارکت-همگانی
۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
پیشگیری از جرم نیازمند مشارکت همگانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی معصوم بیگی" اظهار کرد: نگاه جدید جامعه مبتنی بر این مفهوم است که ماموران وشهروندان به شیوه خلاق، داوطلب و حداکثری برای امنیت با یکدیگر همکاری و همراهی می کنند این یعنی درک مشترک از  امنیت و نظم عمومی این همان نگاه سازنده  "پلیس مردم"  و " مردم پلیس" می باشد.

وی، توليد امنيت را يک وظيفه همگاني برشمرد و افزود: بهره مندی از امنیت حق عمومي همه مردم است و بر همين پايه ايجاد فضا و بستر مناسب براي توليد امنيت از اهميت ويژه اي برخوردار است.

 رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: برای دستیابی به چشم انداز امنیت اجتماعی پایدار در جامعه، تعیین سهم و مشارکت مردمی بسیار مهم است.همه باید در پیشگیری از جرم، امن کردن جامعه و ایجاد نظم عمومی مشارکت فعال داشته باشیم که این نیازمند درک صحیح و متقابل است.

 وی در ادامه تولید امنیت و مشارکت را وظیفه همگانی دانست و گفت: وجه مشترک مردم و پلیس تولید و حفظ امنیت است اگر چنین تفکری حاکم، ساری و جاری شود آن وقت شاهد توسعه بیشتر نظم و امنیت خواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی افزایش جلب اعتماد عمومی مردم برای پلیس را بسیار مهم و حیاتی دانست و خاطر نشان کرد: جلب اعتماد بایستی با ارائه خدمات مستمر،مضاعف،افزایش قدرت پاسخگویی و اظهار و بیان آن همراه باشد یعنی مردم بیشتر در جریان دلسوزی ها،ایثارها، جانفشانی ها و خدمات مستمر و شبانه روزی پلیس قرار بگیرند و برنامه های نو آورانه و خلاقانه پلیس برای خدمات دهی بیشتر به مردم و افزایش سطح اعتماد در جامعه ، به مردم گفته شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا کلانتری و پاسگاه ها را خط مقدم ماموریت ناجا دانست و اظهارداشت: برپیشگیری از جرم و افزایش رضایت مندی مردم تمرکز داده شده است و لازمه آن همکاری آحاد شهروندان با کلانتری ها و پاسگاه ها در اجرای طرح ها و نگاه های پیشگیرانه و همراهی حداکثری آنها در تولید امنیت است که لازمه و مقدمه آن مشارکت در پیشگیری از جرم و رعایت قوانین و مقررات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha