کد خبر: پیشرفت-۹۰-درصدی-بیمارستان-۱۱۰-تختخواب
۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی، در سفر به بوشهر که با هدف بررسی روند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در این استان انجام شد، ضمن بازدید از بیمارستان شهید گنجی برازجان و بیمارستان شهدای خلیج ‌فارس بوشهر، به بررسی مشکلات و کمبودها در این مراکز پرداخت.

وی همچنین از روند پیشرفت اورژانس عمومی و هسته‌ ای بیمارستان شهدای خلیج‌ فارس بازدید و پیشرفت آن را مورد ارزیابی قرار داد.

افزودن 25 تخت جدید مراقبت ‌های ویژه به ظرفیت بیمارستان‌ های بوشهر

دکتر جان بابایی، در حاشیه این سفر عنوان کرد: تا پایان هفته جاری ۲۵ تخت جدید مراقبت ‌های ویژه با تمامی تجهیزات لازم از جمله ونتیلاتور و  دستگاه کمک تنفسی به ظرفیت بیمارستان‌ های استان بوشهر افزوده می ‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حمایت استاندار و کادربهداشت و درمان این استان توانسته ‌بیماری را به خوبی مدیریت کند، افزود: این استان در دو هفته گذشته به دلیل افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری در شرایط قرمز داشت، اما با رعایت کردن دستورات بهداشتی توسط مردم در سه روز اخیر شمار بیماران بستری آن کاهش‌ یافته است.

توجه کمتر مردم به توصیه‌ ها و دستورالعمل ‌های بهداشتی در روزهای اخیر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مردم در ۴۵ روز گذشته کمتر به توصیه‌ ها و دستورالعمل ‌های بهداشتی توجه کرده و تجمعات بیشتری برگزار کردند که همین امر منجر شد، میزان بروز بیماری در برخی از استان‌ های کشور افزایش یابد.

دکتر جان بابایی بیان کرد: در زمان حاضر نیز وضعیت استان‌ ها متفاوت است، برخی استان‌ها مانند، تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس روند روبه افزایش دارند، اما در استان‌ هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط رو به بهبودی است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند هر زمان به دستورالعمل‌ های بهداشتی توجه کنند، به ‌طور قطع بعد از ۲ هفته بار مراجعه‌ ها، مرگ ‌و میر و بستری ‌ها کمتر می ‌شود.

پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ‌ای بوشهر

دکتر جان بابایی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته ‌ای بوشهر، گفت: تلاش می ‌شود این بیمارستان به عنوان مرکز کمک ‌کننده تا مهرماه امسال و همزمان با آغاز فصل پاییز به بهره ‌برداری برسد و تجهیزات موردنیاز با کمک وزارت بهداشت تامین شود.

دکتر جان بابایی گفت: شرکت ‌هایی که تجهیزات را تأمین می ‌کنند، وارداتی ندارند. این شرکت‌ های دانش بنیان تجهیزات را  تأمین می کنند. به همین دلیل هر استانی که در شرایط سخت قرار می ‌گیرد، با بررسی امکانات آن و متناسب با ظرفیتی که ایجاد می‌ کند، تجهیزات لازم در اختیار آنها قرار می ‌گیرد.

وی درخصوص تولید واکسن کرونا افزود: تلاش‌ هایی در این خصوص در دست اجرا است؛ با این وجود تا کشف واکسن این ویروس، همه داروهایی که روی درمان این بیماری موثر است در کشور تولید می ‌شود.

داروی تقلبی رمدسیویر در بازار سیاه

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقلبی خواندن داروی رمدسیویر در بازار سیاه و ورود سازمان غذا و دارو به این موضوع، گفت: وزارت بهداشت ماده اولیه رمدسیویر را وارد کرده و می ‌توانیم آن را در داخل تولید کنیم که البته هنوز تأثیر این دارو در درمان کرونا در گام پژوهش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha