کد خبر: پیشرفت-فیزیکی-واحد‌های-مسکونی-سیل-زده
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵
پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکونی سیل زده مازندران به ۷۰ درصد رسید

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محمدخانی درباره آخرین وضعیت تکمیل واحد‌های مسکونی سیل زده استان اظهار کرد: در فروردین ماه ۹۸ سیلی دراستان رخ داد که منجر به تخریب واحد‌های مسکونی و آسیب رساندن به تاسیسات شهری شد.

وی افزود: خوشبختانه اوایل رخ دادن سیلاب با پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات توانستیم کار تعمیر واحد‌های مسکونی که به ۷ هزار واحد می‌رسید را تا پایان شهریور سال ۹۸ به پایان برسانیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران گفت: در زمینه واحد‌های احداثی با توجه به شرایط استان مازندران در زمینه تهیه طرح‌های هادی و طرح‌های ویژه‌ای که قبلا ارائه شده بود باعث شد این استان کمتر در معرض خطر سیلاب قرار گیرد و به همین دلیل واحد‌های تخریبی در استان مازندران به حداقل رسید.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیلاب حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در استان تخریب شد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی استانداری و بنیاد مسکن کشور در زمینه تامین منابع حدود ۳۸۰ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسید و مردم قبل از شیوع ویروس کرونا توانستند منازل خود را تحویل بگیرند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان مازندران گفت: حدود ۲۵ واحد در حریم رودخانه‌ها قرار داشت و ساخت و ساز مجدد در آن محدوده امکان پذیر نبود و باید زمین در اختیارشان قرار می‌گرفت و کار جابه جایی خانه‌ها انجام شد که این امر باعث زمانبر شدن احداث واحد‌های مسکونی در مناطق خاص شد.

محمدخانی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در استان برخی از واحد‌های مسکونی در بخش مسکن مهر شهرستان‌ها جا به جا شد و یک واحد مسکن مهر به افراد تحویل داده شد.

وی افزود: تعدادی از این واحد‌ها در مراحل ساخت هستند و پیشرفت فیزیکی آن‌ها به حدود ۷۰ درصد می‌رسد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلات کار‌ها به کندی انجام شد، ولی مطمئنا واحد‌های باقی مانده تا پایان خرداد ۹۹ تحویل افراد داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha