کد خبر: پژوهش‌محوری،-نقطه-مثبت-طرح-ادغام-خدما
۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، در نشستی که در جریان این بازدید و به ‌منظور ارائه گزارش در خصوص روند اجرای طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی و درمانی برگزار شد، دکتر «نفیسه حسینی یکتا»، مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با ابراز رضایت از عملکرد مجریان طرح در دانشکده طب ایرانی اردکان، گفت: نقطه مثبت این طرح پژوهش‌محور بودن آن است و به امید خدا به‌زودی با حصول نتایج پژوهش‌ها و ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور، مردم به‌راحتی از خدمات این حوزه در سطح یک نظام سلامت بهره‌مند می‌شوند.
وی استمرار حمایت هیات‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را از اجرای طرح آزمایشی ادغام خواستار شد و افزود: چنانچه گردآوری اطلاعات گیاهان دارویی روستاهای شهرستان اردکان و ظرفیت‌های بومی این استان در حوزه طب ایرانی نیز در قالب یک طرح پژوهشی جانبی در دستور کار قرار گیرد، دفتر طب ایرانی و مکمل از آن حمایت می‌کند.
در ادامه دکتر «محمدرضا اعلایی»، سرپرست دانشکده طب ایرانی اردکان به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان پرداخت و خانم دکتر «راضیه نبی‌میبدی»، عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد و مسئول کمیته علمی طرح نیز شرح کاملی از طرح‌های پژوهشی در دست اقدام در ارائه کرد.
در این نشست همچنین، دکتر «محمد حسن نجفی»، مدیر گروه طب ایرانی و دکتر «منیره سیدهاشمی»، متخصص طب ایرانی، پیشنهادهایی را در راستای پیشبرد هرچه بهتر طرح ادغام خدمات طب ایرانی در نظام شبکه بهداشتی و درمانی شهرستان اردکان ارائه کردند.
مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و هیات همراه، در خانه بهداشت شمس‌آباد اردکان نیز حضور یافته و از نزدیک شاهد روند انجام فاز اجرایی طرح بودند.
گفتنی است، طرح ادغام آموزه‌های طب ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور، به‌صورت آزمایشی و با دستور وزیر بهداشت، مهرماه ۱۳۹۹ در مناطق روستایی شهرستان اردکان آغاز به کار کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha