کد خبر: پوشش-158-حادثه-از-ابتدای-سال-جاری-از-سوی-هل
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل ازروابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان قم به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت جایگاه و مقام خبرنگاران، با حضور در خبرگزاری موج، روزنامه خراسان و پایگاه خبری رهپویان این روز را تبریک گفتند.

بهرامی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: هلال احمر یک مجموعه‌ امدادی و عام المنفعه در کشور است که با 5 معاونت جوانان، امداد و نجات، داوطلبان، آموزش و پژوهش و درمان و توانبخشی به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: معاونت امداد و نجات هلال احمر در 5 محور لجستیک، آموزش‌های آموزش‌های تخصصی، انبارهای امدادی و پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: از ابتدای سال جاری، 158 حادثه به هلال احمر استان اعلام شده که 85 مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، یک مورد ریزش آوار، 14 مورد حادثه سیل و آبگرفتگی، 13 مورد حادثه‌ کوهستان و 2 مورد حادثه‌ صنعتی و کارگاهی بوده که در همه این حوادث 180 تیم امدادی به محل حادثه اعزام شده است.

بهرامی ادامه داد: رهاسازی و نجات در حوادث جاده‌ای از جمله وظایف هلال احمر است که در این زمینه به 70 مورد و همچنین به چهار مورد حریق در محورهای مواصلاتی قم امدادرسانی کرده است.

بهرامی با اشاره به اینکه هلال احمر یکی از ارگان‌هایی است که فعالیت‌هایش علاوه بر سطح استانی در حوادث ملی و بین‌المللی نیز ارائه می شود، گفت: به دلیل حوادث و سوانح مترقبه و غیرمترقبه که در کشور و در سطح بین‌الملل رخ می‌دهد، معاونت آموزش و پژوهش استان که یکی از موفق‌ترین حوزه‌های آموزش کشور نیز است، برای آمادگی مردم در مخاطرات، آموزش‌های همگانی را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، این معاونت 700 هزار پیامک آموزشی به شهروندان ارسال کرده است و همچنین 14 محتوای آموزشی در قالب بروشور برای همه اقشار مردم تهیه و توزیع نموده است.

بهرامی ادامه داد: همچنین به 140 هزار نفر از شهروندان با آموزش‌های پیامکی و مجازی گواهینامه اعطا نموده است و با توجه به نزدیک شدن به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین، کلاس‌های آموزشی را نیز برای هیئات مذهبی خواهد داشت.

وی به فعالیت‌های حوزه‌ داوطلبان اشاره کرد و گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، معاونت داوطلبان 7500 بسته معیشتی را با کمک‌های خیرین و داوطلبان تهیه و بین خانواده های نیازمند در قالب طرح اسنپ و با حفظ کرامت انسانی توزیع نمود، همچنین 2500 بسته‌ بهداشتی نیز در اختیار بیماران خاص قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: معاونت جوانان نیز در سه سال متوالی به عنوان دستگاه برتر در برگزاری برنامه‌های اوقاف فراغت شناخته شد و در حال حاضر نیز کلاس‌های خود را در بخش‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی، هنری و فنی و حرفه‌ای با رعایت تمام بروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه خبرنگاران نقش بسیار پررنگی در آگاه سازی اقشار مختلف جامعه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص رویدادهای متفاوت در هر جامعه را ایفا می کنند هلال احمر آمادگی دارد تا کلاس‌های امداد و کمک‌های اولیه ویژه خبرنگاران برگزار نماید تا بتوانیم در بحث خبرنگاران بحران، جزء استان‌های برتر باشیم و خبرنگاران در حوادث ملی و بین‌المللی جهت انعکاس هر چه سریعتر اخبار حضور پیدا کنند.

کلمات کلیدی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha