کد خبر: پوتین-زیر-فشارهای-بحران-ناشی-از-کروناو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۶
پوتین زیر فشارهای بحران ناشی از کروناویروس

کروناویروس برای پوتین به یک بحران خطرناک تبدیل شده است. در ماه مارس، قیمت های نفت پس از آغاز جنگ سعودی علیه روسیه، که هم‌پیمان آن در بازارهای انرژی بود، سقوط کردند.

یه گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از CNN، آتش سوزی در بیمارستانی که قربانیان کروناویروس را درمان می کرد، جان پنج بیمار را گرفت و منجر به تخلیه 150 نفر در شهر  سن پترزبورگ در روز سه‌شنبه شد. همین موضوع بسیار به موقعیت پوتین در روسیه خدشه وارد کرده است. خبرگزاری تسنیم به نقل از پرسنل پزشکی، گزارش داد: آتش سوزی سن پترزبورگ در طبقه ششم یك بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان سنت جورج رخ داد و پنج بیمار مبتلا به كروناویروس متصل به دستگاه تهویه را كشت. خبرگزاری های دولتی گفتند طبق یافته های اولیه، آتش سوزی ممکن است در اثر اتصال کوتاه در یک دستگاه تهویه یا نقص آن ایجاد شده باشد. کمیته تحقیق روسیه گفت که تحقیقات جنایی درباره این موضوع آغاز شده است. پسکوف به خبرگزاری دولتی روسیه TASS گفت که آخرین باری که وی رئیس جمهور را شخصاً دیده بیش از یک ماه قبل بوده است، اما این خبر در پی بستری میخائیل میستوستین نخست وزیر روسیه برای کروناویروس است و به احتمال زیاد نگرانی ها در مورد سلامتی خود پوتین را افزایش می‌دهد. خبرگزاری ها و مقامات دولتی روسیه اعلام کردند، روز شنبه یک انفجار در یکی از بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان کروناویروس مسکو منفجر شد و یک نفر را کشته و منجر به تخلیه بیماران شد. در حالی که تحقیقات در مورد هر دو حادثه در جریان است، یک مقام انتظامی به TASS گفت که مقامات در حال بررسی ونتیلاتورهای درگیر در حوادث روز شنبه و سه شنبه هستند و گفتند که آنها توسط همان تولید کننده روسی تولید شده اند.

پوتین زیر فشار بحران کروناویروس

کروناویروس برای پوتین به یک بحران خطرناک تبدیل شده است. در ماه مارس، قیمت های نفت پس از آغاز جنگ سعودی علیه روسیه، که هم‌پیمان آن در بازارهای انرژی بود، سقوط کردند. پس از آن، روسیه و عربستان سعودی درباره قانون جدید کاهش تولید توافق کردند، اما قیمت نفت که منبع مهمی از درآمد برای دولت روسیه محسول می‌شود هنوز هم بسیار پایین است. پوتین زیر فشارهای بحران ناشی از کروناویروس پوتین در حال حاضر به دلیل امتناع از تأمین صندوق روز ایجاد شده توسط قیمت های انرژی بالا قبلاً برای احیای اقتصاد، به ویژه مشاغل کوچک، در معرض فشار قرار گرفته است. مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha