کد خبر: پل-حافظ
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳
آغاز شمارش معکوس برای برچیده شدن پل حافظ

به گزارش خبرنگار شهری طبنا(خبرگزاری سلامت) محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برچیده شدن پل حافظ در پایتخت گفت: طی دو مرحله و آخرین بار در سال ۹۸ مطالعاتی توسط شهرداری درباره برچیده شدن این پل انجام گرفت و در نهایت شورای ترافیک تهران هم با این موضوع موافقت کرد.

وی افزود: پل فلزی حافظ حدود ۴۰ سال قبل به صورت موقت احداث شده و تکنولوژی آن نیز قدیمی است همچنین با آیین نامه‌های جدید مربوط زلزله تناسبی ندارد اکنون ایمنی لازم را ندارد و اگر قرار باشد این پل همچنان پابرجا باشد باید با هزینه زیاد ایمن‌سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پل کریم‌خان نیز از نظر ایمنی مشکل داشت ولی با توجه به کارکرد آن سال گذشته ایمن‌سازی شد اما موضوع پل حافظ علاوه بر موضوع ایمنی و هزینه سنگین نگهداری و یا ایمن سازی با توجه به مطالعات ترافیکی صورت گرفته برچیده شدنش مشکلی برای ترافیک ایجاد نمی‌کند و مقرون به صرفه تر است.

علیخانی با اشاره به اینکه برچیده شدن پل حافظ به لحاظ بصری برای بناهای اطراف پل نیز مناسب است، گفت: جمع آوری پل حافظ به زیبایی منظر شهری کمک خواهد کرد.

وی گفت: درحال حاضر یک تقاطع اصلی زیر این پل قرار گرفته است که با حذف این پل فقط این تقاطع با چراغ راهنمایی کنترل می‌شود و با انجام مقداری اصلاح هندسی در مسیر مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد.

وی بیان داشت: البته جمع کردن پل حافظ در حال حاضر به دلیل اینکه طرح ترافیک لغو شده و حجم خوروها در مرکز شهر زیاد است، امکان پذیر نیست و باید این موضوع به بعد از اجرای طرح موکول شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: سازه‌های پل حافظ برای پروژه‌های جدید شهری مانند پل‌های روگذر فرجام، رسالت و گلبرگ در بزرگراه شهید باقری قابل استفاده است و می‌تواند هزینه‌های شهرداری را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha