کد خبر: پلیس-و-شهرداری-در-برخورد-با-سوءاستفاده
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
پلیس و شهرداری در برخورد با سوءاستفاده کنندگان فضاهای عمومی اقتدار ندارند!

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه در جلسه امروز بسیاری از لوایح مرتبط با عوارض شهری بررسی و تصویب شد، اظهار کرد: قبل از 15 بهمن ماه این لوایح بررسی و به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: همچنین در این جلسه دو طرح و لایحه مربوط به تهران بیدار یا همان زیست شبانه و تخفیف‌های ویژه شهرسازی به منظور ساخت هتل مطرح شد که همه موارد بحث هایی زیادی در شورا داشتند و اعضای شورا در این خصوص نظرات‌ خود را به خوبی عنوان کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: به دنبال این هستیم که اهداف طرح و لوایح به خوبی دنبال شود و به آرامش و زندگی مردم هم صدمه ای وارد نشود.

هاشمی با اشاره به بررسی طرح شهر بیدار و یا زیست شبانه گفت: بر اساس مصوبات قرار است چند نقطه از شهر تهران که دچار شب مردگی هستند اما فضای مناسبی دارند در این طرح مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: در این طرح اهداف مربوط به اقدامات فرهنگی و هم از بین بردن شب مردگی در بعضی از نقاط شهر تهران است. کسانی که شب ها دیر می خوابند و یا بیدار هستند می توانند از این فضاها استفاده کنند.

علت رد شدن طرح زیست شبانه از سوی هیأت تطبیق فرمانداری

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که علت رد شدن طرح زیست شبانه از سوی هیأت تطبیق فرمانداری به چه دلیل بوده است، بیان داشت: شاید این موضوع مربوط به نقاط محدودی از تهران که تصویب شده ، باشد اما بر این عقیده هستیم که می توانیم این  موضوع را با دوستان نیروی انتظامی و هیأت تطبیق حل کنیم.

پارک حاشیه‌ای در پایتخت

هاشمی در ادامه در مورد پارک حاشیه‌ای در پایتخت هم گفت: اینکه عده ای از فضاهای عمومی شهر استفاده می کنند، غیرقانونی و جرم است اما به نظرم شهرداری و ناجا اقتدار لازم را برای برخورد با این موضوع ندارند.

وی اضافه کرد: باید این اقتدار در نیروی انتظامی و شهرداری تهران ایجاد شود که فضاهای عمومی شهر به فضاهای اختصاصی تبدیل نشود. بر اساس قانون هیچ فردی نمی تواند فضاهای عمومی شهری را به عنوان فضای اختصاصی استفاده کند اما گاهی مشاهده می شود که ارگان های دولتی، خصوصی و مردم بخشی از فضای شهر را استفاده می کنند.

رییس شورای شهر تهران در مورد اختصاص سند اتوبان همت به شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌ اکثر نقاط تهران و بعضی از خیابان ها و معابر از قدیم سند آن به نام شهرداری تهران بوده است اما بعد از مدتی عده ای روی این اسناد شکایت می‌کنند و به دادگاه می‌روند که گاهی بعضی موقوفه محسوب می شوند اما بخش حقوقی شهرداری کاملا این مسائل را پیگیری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha