کد خبر: پليس-با-رعایت-شیوه-نامه-های-بهداشتی-همر
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
پليس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی همراه مردم است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار "مهدی معصوم بیگی" ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران با وفایش، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری از سوی پیروان این امام شهید و هیئات حسینی تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتقای آماد‌گی رده‌های پلیس پیشگیری در سراسر کشور به منظور تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری اظهار داشت: در راستای بزرگداشت حماسه عظیم کربلای حسینی و حفظ آرامش هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار، 7 هزار و 490 واحد گشت خودرویی، 4 هزار و 183 واحد گشت موتورسوار و 9 هزار و 354 نفر گشت پیاده با انجام گشت زنی هدفمند ضمن پیشگیری از وقوع جرایم در راستای تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری نقش آفرینی خواهند کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همیاران محرم که با هیئت ها و پلیس همکاری تنگاتنگی دارند و نقش اساسی در برقراری نظم هیئات و رعایت پروتکل‌ها خواهند داشت با همراهی بیش از 66 هزار نفر از همکاران بنده اعم از کادر و وظیفه و دست اندرکاران اقامه عزای حسینی در ارتباط خواهند بود تا مراسم ها و مجالس پیش بینی شده برای این مناسبت در کمال آرامش و به بهترین وجه ممکن و البته با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

سردار معصوم بیگی با اشاره به ارائه آموزش های لازم به کارکنان برای پیشگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه از سوی افراد معاند تصریح کرد: در این راستا علاوه بر فعال کردن تیم های کشف و خنثی‌سازی بیش از 7 هزار جلسه هماهنگی و توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های امدادی، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و مسئولان مجالس عزاداری برگزار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مشاركت و هم‌گرايي عزاداران با پلیس را نوعي وفاق اجتماعي دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس در ایام پر فیض محرم‌ در کنار وظایف همیشگی خود به آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.

وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند، افزود: فرماندهان و تیم های بازرسی با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود، آمادگی نیروها را چند برابر کرده اند.

ارشد ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روزها در سراسر کشور فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترين و كامل ترين عامل در كنترل آسيب هاي اجتماعي محسوب مي شود بنابراین مردم و خصوصا جوانان بايد نهايت بهره را از عبرت ها و درس های واقعه عاشورا بیاموزند و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین(ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان عزیزمان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha