کد خبر: پساکرونا-و-لزوم-کسب-آمادگی-دانش-آموزان
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
پساکرونا و لزوم کسب آمادگی دانش آموزان برای بازگشت به دوران عادی مدرسه
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، مهین برخورداری با بیان اینکه کرونا یک وضعیت غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بود که خانواده‌ها و نظام آموزشی را غافلگیر کرد گفت: همه ما با پدیده‌ای برخورد کردیم که از پیش برنامه‌ریزی نشده بود. وی افزود: علیرغم پیشرفت آموزش‌های آنلاین در ایران و دیگر کشورها، آموزش و پرورش در دوران کودکی یک آموزش چهره به چهره است و باید تعامل وجود داشته باشد و آموزش مشارکتی رخ دهد. کرونا باعث شد که بچه‌ها از مدرسه رفتن جابمانند که مزایا و معایبی داشت؛ هرچند معتقدم مزایای آن بیشتر از معایبش بود. این کارشناس تعلیم و تربیت با بیان اینکه در این روزها، خانواده بیشتر در بحث آموزش فرزندانش شریک شد اظهار کرد: خانواده ناچار بود به کودکش کمک کند و برای او وقت بگذارد. البته در برخی خانواده‌ها که اعضا مهارت کافی برای استفاده از ابزار دیجیتال و محتوای درسی را نداشتند دردسرهایی نیز به همراه داشته است. [caption id="attachment_115306" align="aligncenter" width="731"]پساکرونا و لزوم کسب آمادگی دانش آموزان برای بازگشت به دوران عادی مدرسه پساکرونا و لزوم کسب آمادگی دانش آموزان برای بازگشت به دوران عادی مدرسه[/caption] برخورداری افزود: یکی دیگر از مواردی که خانواده‌ها را با چالش روبرو کرد این بود که آنها اقتدار مدرسه را برای کودک ندارند و آن حرف شنوی که کودک از مدرسه دارد از خانواده ندارد و اقتداری که معلم دارد را در والدینش نمی بیند چون رابطه‌اش با والدین بیشتر عاطفی است. وی با بیان اینکه خانواده‌ها در ایام خانه نشینی کرونا به برنامه‌هایی چون آشپزی و بازی‌های خانگی و مشارکت دادن فرزندانشان در این امور روی آوردند تا بتوانند وقت‌های خالی را پرکنند و ساعات بیشتری با هم باشند عنوان کرد: در عین حال شاهد بودیم که متاسفانه برخی خانواده‌ها نیز به علت تعطیلی مشاغل، دچار مشکلات مالی شدند و در این مدت گزارش‌هایی مبنی بر در معرض خشونت خانگی قرار داشتن زنان و کودکان به گوشمان رسید. وی به مانوس شدن دانش آموزان با آموزش‌های مجازی نیز اشاره کرد و گفت: گویی ارتباط های مجازی به یک سبک زندگی روزمره تبدیل شده است. لازم است برای سال تحصیلی آینده، آموزش‌های مدرسه‌ای از حالت رسمی و خشک خارج شده و روش‌های آموزش تغییر کنند. عدم تمرکزگرایی آموزشی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ لزومی ندارد تا زمانی که این بیماری پاربرجاست همه دروس به صورت حضوری در مدرسه تدریس شوند. این کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به دوران پساکرونا ادامه داد: آموزش و پرورش باید روی هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت کسب و کارهای نوین و مجازی بیشتر متمرکز شود و سواد مالی و دیجیتالی را به آنها بیاموزد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha