کد خبر: پروژه-عظیم-پتروپالایش-آناهیتا-عملا-وا
۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ "هوشنگ بازوند" در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی برای فراهم زیرساخت‌های پروژه بزرگ پتروپالایش آناهیتا که با حضور معاون اقتصادی استاندار و مدیران این پروژه برگزار شد؛ اظهار داشت: سهام پروژه پتروپالایش آناهیتا پس از دو سال دوندگی نهایتا تعیین تکلیف شد و اکنون ۶۷ درصد سهام در اختیار قرارگاه خاتم و شرکت‌های زیرمجموعه است و مابقی سهام هنوز در اختیار وزارت نفت قرار دارد.

وی افزود: ترکیب مدیریت جدید پروژه نیز مشخص شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه مانند تهیه زمین مورد نیاز، برق، آب، گاز و ... با دستگاه‌های مربوطه صورت گرفته است.

 استاندار کرمانشاه ادامه داد: آب مصرفی پروژه نیز بر اساس یک تفاهم نامه با آب و فاضلاب، از طریق انتقال پس آب تصفیه خانه کرمانشاه و با هزینه شرکت مربوطه تامین می‌شود‌.

 بازوند خاطرنشان کرد: هم اکنون عملا عملیات اجرایی پروژه پتروپالایش آناهیتا آغاز شده است و در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

 وی اظهار داشت: مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی این طرح عظیم نیز به زودی در همین سال ۹۹ و با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود و پروژه‌ای که ۱۴ سال راکد باقی مانده بود رسما وارد فاز اجرایی می‌گردد.

طرح احداث پالایشگاه آناهیتا دی ماه سال ۱۳۸۵ در نخستین سفر استانی هیات دولت نهم به کرمانشاه تصویب شد و امروز بعد از ۱۴ سال عملیات اجرایی آن در مساحت ۵۷۱ هکتاری در کیلومتر ۱۵ بزرگراه کرمانشاه – همدان مجدداً آغاز می شود.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha