پرونده سال آبی با 317 میلی‌متر بارندگی بسته شد/ کاهش 7 درصدی بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته

به‌گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بر اساس آمار دفتر مطالعات پایه شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پایان سال آبی 99-98 متوسط میزان بارندگي‌ها 317.7 ميلي‌متر به ثبت رسید، در حالی‌که اين رقم در سال آبي گذشته 342.1 میلی‌متر (معادل 7 درصد كاهش) بوده است.

پرونده این سال آبی در حالی بسته شد که میزان بارندگي در 6 حوضه اصلی آبریز شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرقی و قره قوم نسبت به میانگین یازده ساله 37 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت (۵۱ ساله)، 27 درصد افزایش داشته است.

بنا بر این گزارش، بيشترين میزان بارندگي‌ها در پایان سال آبی کشور با ثبت 491.8 میلی‌متر بارش مربوط به حوضه آبریز دریای خزر بوده که نسبت به مدت مشابه با کاهش 14 درصدی همراه است و كمترين میزان بارش‌ها نیز با 148.6 ميلي‌متر و 24 درصد افزایش به حوضه آبريز مرزي شرق اختصاص دارد.

در اين مدت همچنين ارتفاع بارش‌ها در حوضه‌ آبريز خليج فارس و درياي عمان 449.7 میلی‌متر، قره قوم 291.7 میلی‌متر و فلات مركزي 232.5 ميلي‌متر بوده است.

بر اساس این آمار، میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه طی امسال 366.1 میلی‌متر بوده که با 26 درصد بیشترین اختلاف را در مقایسه با سال آبی گذشته نسبت به دیگر حوضه‌های آبریز داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha