کد خبر: پرونده-تخلفات-مالی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
معطلی پرونده تخلفات مالی مدیریت شهری چهارم در قوه قضاییه
به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) حسن رسولی امروز در نشست خبری مجازی خود با اشاره به موضوع انضباط مالی و پرونده تخلفات مالی مدیریت شهری پیشین، گفت: در دو سال اخیر تلاش شد تا اهتمام کاملی نسبت به موضوع انضباط شهری داشته باشیم. وی با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه در کنار سایر کمیسیون ها در حوزه مقررات گذاری، نظارت بر اجرای مأموریت های مدیریت شهری فعالیت می کند، اظهار داشت: این کمیسیون نقش فرابخشی و سیاست گذاری را اجرایی می کند. خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: مسائل مربوط به سازمان ها، موضوعات مالی و محاسباتی و همچنین نیروی انسانی که سبقه راهبردی دارد در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار می گیرد.

قالیباف طولانی ترین دوره مدیریت شهری را برعهده داشته است

رسولی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه قالیباف طولانی ترین دوره مدیریت شهری را برعهده داشته است، تاکید کرد: این موضوع نقطه عطفی در تداوم و ثبات مدیریتی است به همین دلیل باید روشن می کردیم که شهر تهران در چه وضعیتی بوده و ما چه چیزی را از شورای چهارم تحویل گرفته‌ایم. وی با تاکید بر اینکه اولین طرحی که کلید زده شد در خصوص تغییر و تحول شهرداری در ابعاد مختلف اعم از وضعیت منابع، بدهی ها، مصارف و سایر مسائل بود، افزود: نجفی موظف شد تا در دوره ای مشخص گزارش کاملی به شورای شهر تهران ارائه دهد که در آن گزارش به این 52 هزار میلیارد تومان بدهی اشاره شده بود. عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه بحث بدهی های یک سازمان بزرگ مانند شهرداری در راستای انضباط مالی است، تصریح کرد: بخشی از گزارش داده شده توسط نجفی به صورت مصداقی و مربوط به پاره ای از تخلفات صورت گرفته بود که این گزارشات توسط شهردار به قوه قضاییه منعکس شد و همچنان هم منتظر پیگیری و نتیجه رسیدگی به آن هستیم. رسولی با تاکید بر اینکه اصل شفافیت یکی از مهمترین راهکارهای شورای پنجم بوده است، یادآور شد: همین موضوع منجر به برقراری انضباط مالی و اداری می شود به همین منظور کمیته ای با همین نام در زیر مجموعه کمیسیون تشکیل شد و همچنان هم فعال است.

بحث تعطیلی سامانه شفافیت به هیچ عنوان مطرح نیست

وی با اشاره به اینکه با تلاش خانم آروین بسیاری از خلاء های قبلی در حوزه نیروی انسانی و عدم شفافیت بررسی و رفع شده است، تصریح کرد: بحث تعطیلی سامانه شفافیت به هیچ عنوان مطرح نیست چراکه خانم آروین در جهت پویایی کمیسیون برنامه و بودجه تلاش بسیاری زیادی کرده است و سامانه شفافیت را به صورت جدی پیگیری می کند. خزانه دار شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با توجه به چند صد وظیفه و مأموریتهای ویژه ای که به عهده دارد ناگزیر به برقراری تعامل با همه ارکان و ارگان های نظام است، گفت: افتخار می کنیم که به جنگ سرد شهرداری و دولت در گذشته پایان دادیم و از رهگذر این مناسبات خوب، برخی از بدهی های دولت به مدیریت شهری هم پرداخت شده است. به گفته رسولی حوزه مدیریت شهری دوره پنجم با پرهیز از بهره برداری سیاسی از این اتفاقات در عمل به قرارهایی که با موکلان خود داشته تلاش کرده و همین امر باعث شده که شاهد برقراری یک تحول ویژه با دولت باشیم. معطلی پرونده تخلفات مالی مدیریت شهری چهارم در قوه قضاییه

حوزه مدیریت شهری را یک حوزه غیرسیاسی می دانیم

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ کدام از اعضای شورای شهر برای نمایندگی مجلس اقدام نکردند، تاکید کرد: هیچ کدام از شهرداران مدیریت شهری هم برای منصوب شدن در هیچ نهاد و جایی تلاش نکرده اند چراکه حوزه مدیریت شهری را یک حوزه غیرسیاسی می دانیم. عضو شورای شهر تهران در مورد عدم تحقق بیش از 70 درصد درآمد سه ماهه اول سال 99 شهرداری تهران به علت شیوع کرونا و راه حل جبران آن، بیان داشت: بودجه سال 99 کمی بیش از 30 هزار میلیارد تومان است و اگر هر ماه بتوانیم 2500 میلیارد تومان کسب درآمد کنیم و هزینه ها در همین حد باشد بودجه محقق می شود. رسولی ادامه داد: متاثر از بحران کرونا و رکودی که در کشور ایجاد شده همه شهرداری های کشور و تهران از آن تاثیر گرفته اند. اگرچه قرار بود در سه ماهه اول سال 99 باید 7500 میلیارد تومان درآمد کسب کنیم اما برآوردها نشان می دهد که نهایتا 2300 میلیارد تومان یعنی حدود 30 درصد آن محقق می شود. وی در ادامه با بیان اینکه طی هفته های گشذته به فکر پیدا کردن راهی برای برون رفت از مشکلات بوده ایم، تصریح کرد: برای اینکه اداره امور پایتخت به مشکل نخورد جلسات مفصل کارشناسی با کمیسیون‌ها و معاونت‌های مختلف برگزار کردیم و طرحی نو ارائه دادیم و بسته محرک اقتصادی را تدوین کرده و یکشنبه به صحن بردیم. خزانه دار شورای شهر تهران اضافه کرد: لایحه ای با 15 ماده به تصویب رسید و فکر میکنیم که با این لایحه بتوانیم از بحران عبور کنیمو اما همچنان از قوای سه گانه تقاضای کمک داریم. رسولی درخصوص اصلاح ساختار گفت: یکی از راهبرداهای ما اصلاح ساختار است، مدیریت شهری سال 94 موظف به تعیین ساختار جدید بوده اند اما این اقدام در آن سال انجام نشده و امروز شاهدیم که دو معاونت شهرداری به فرمان تشکیل شده و راه قانونی را طی نکرده اند. وی با اشاره به اینکه اساسنامه سازمان ها و شرکتها اصلاح شده است، افزود: این اساسنامه تاییده وزارت کشور دارد و شهردار در عمل به وظیفه هرچند با تاخیر اقدام کرده است. عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نظام تقسیم کار و فرآیند توزیع اختیارات و نحوه انجام مأموریت ها ناشی از اصلاح ساختار است، تاکید کرد: باید پست سازمانی دارای شرح شغل معین ایجاد شود چراکه امروز 17 هزار پست سازمانی داریم اما هنوز 64 هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند. به گفته رسولی ما توانستیم 5 هزار نفر کاهش نیرو در شهرداری تهران داشته باشیم. معتقدم باید در خصوص و اصلاح ساختار اقدامات منطقی داشته باشیم چراکه نمی توان در عمل به این اقدام شتاب زده حرکت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha