کمبود تخت های ICU در صورت افزایش بیماران شدید کووید 19/ راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم

یحیی ابراهیمی نماینده، مردم دلفان و سلسله در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت؛ افزود: براساس گزارشاتی که ما داریم فعلا مشکل تخت نداریم، از طرفی هم تولیدات داخلی در این زمینه فعال هستند و هم اگر نیاز باشد وزارت بهداشت برای تامین آن ورود خواهد کرد. شاید بیمارستان مسیح دانشوری ظرفیت خالی نداشته باشد اما در کنار آن سایر بیمارستان ها و بیمارستان های ارتش و سپاه هم آماده خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند اگر دولت با تمام هم برای کنترل کرونا کار کند باز هم کم خواهد بود. در صورتیکه مردم رعایت نکنند به هیچ عنوان هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا نمی تواند پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی باشد. مردم باید قرنطینه خانگی، گندزدایی و پیشگیری را رعایت کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: هزینه های پیشگیری کمتر از درمان است و ما از مردم تقاضا داریم که ماسک بزنند و حداقل های بهداشتی را رعایت کنند چراکه اگر کسی بیمار و در بیمارستان و بخش ICU بستری شود هزینه های سرسام آوری به سیستم بهداشتی و درمانی و جامعه و خود فرد وارد خواهد شد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: دولت باید پروتکل های بهداشتی کرونا را اجرا کند و اجرای مراسم ها و همایش هایی که هیچ سودی هم نداشتند تعطیل شوند، پروتکل طرح ترافیک هم اجرا شود.

راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم

وی در پاسخ به این سوال که برای نوسازی تیم های درمانی که طی 4 ماه گذشته مداوم در حوزه کرونا کار کرده و خسته شده‌اند چه می تواند کرد، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که از وزیر بهداشت خواسته‌ایم این است که کادر درمانی‌ای که در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا چه نیروهای شرکتی و قراردادی و ... به عنوان تشویقی تبدیل به پیمانی و رسمی شوند. از طرفی با پیگیری هایی که انجام شده در دانشگاه های مختلف نیرو و قابلیت جایگزینی هم وجود دارد.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع سریع کروناویروس امکان قرنطینه مجدد وجود دارد؟ اظهار کرد: قطعا باید پروتکل کرونا که از طرف وزارت بهداشت اعلام می شود رعایت گردد وگرنه روزبه روز اوضاع از اینی که هست، بدتر خواهد شد. یعنی الان به شکلی است که استان ها وضعیت قرمز پیدا کرده اند و آمارها در حال افزایش است.

وی گفت: همانگونه که در ابتدا با قرنطینه کردن توانستیم آمار ابتلا به این بیماری را کاهش دهیم و روند شیوع را کندتر و زنجیره انتقال را قطع کردیم می توان به همان روش انجام دهیم.

ابراهیمی معتقد است: مردم باید با تلاش در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتلا پیشگیری کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: 90 دردصد مبتلایان بدون علامت هستند یا هیچگونه علامتی ندارند و از 10 درصد باقی افراد هم بخشی به صورت خفیف و بخشی به صورت شدید درگیر این بیماری می شوند. آنهایی که درگیری شدیدی دارند نیاز به تخت ICU دارند و اگر از نظر درصدی هم ببینیم در صورتی که مردم رعایت نکنند امکانات تخت های ICU هم جوابگو نخواهد بود. بنابراین همه مردم و مسوولان و دولت کمک کنند تا پروتکل وزارت بهداشت در این زمینه را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha