کد خبر: پرستاران-سردمداران-خط-مقدم-مقابله-با-ک
۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
پرستاران سردمداران خط مقدم مقابله با کرونا

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،دکتر زالی  با اشاره به پایین بودن  نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در مقایسه با وضعیت اپیدمی این بیماری در شهر تهران، این دستاورد ارزشمند را نتیجه مهارت های ویژه گروههای پرستاری دانست و خواستار مستند سازی ایثارگری های این قشر سلحشور کشور شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران پرستاران را سردمداران خط مقدم مقابله با ویروس کرونا توصیف کرد و گفت: موج جدید بیماران کووید ۱۹ فشار کاری مضاعف تری را به سیستم و بهداشت و درمان، خصوصا کادر پرستاری وارد می کند.

 وی با اشاره به اقدامات موثر کادر پرستاری دانشگاه توضیح داد: پرستاران در بحران کرونا خوش درخشیدند و برترین کارنامه حرفه ای سالهای اخیر را به نمایش گذاشتند.

 فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: امروز فعالیت بخش های مختلف بیمارستان ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی میزبان بیماران غیر کرونایی نیز هستند بنابراین بیمارستانها در بخش های مختلف باید طبق الگویی متفاوت تر از گذشته  فعالیت کنند.

دکتر زالی بازنگری برنامه های کادر پرستاری بیمارستانها را خواستار شد و توضیحاتی درباره تامین زیرساخت های اجرایی قانون بهره وری، تقلیل ساعت کاری، ارتقا استخدامی و تعرفه گذاری خدمات پرستاری ارائه داد.

وی درادامه از تلاش های دانشگاه برای دریافت مطالبات پرستاری به عنوان وظیفه صنفی حاکمیتی خبر داد و تاکیدکرد: لازم  بسته های تشویقی، مالی و استخدامی گروه های پرستاری با ضمانت اجرایی بررسی و ارائه شود.

 فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که شغل و حرفه پرستاری از گذشته های دور با نظم و انتظام ویژه ای عجین شده؛ تعامل و همگرایی بیشتر مدیران  پرستاری بیمارستانها را با پرسنل خواستار شد.

دکترزالی به روز رسانی دانش پرستاری را مورد تاکید قرار دادو خاطرنشان کرد: حرفه ی پرستاری نیازمند بازآموزی، به روز رسانی و ارتقا در حوزه های پژوهشی و آموزشی است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: دفاتر پرستاری بیمارستانها باید به دفاتر علمی با رویکرد توجه به ارتقا آموزشی و مهارتی تبدیل شوند و در صحنه اجرایی مشارکت بیشتر داشته باشند.

آسیب شناسی بین حوزه  درمان و آموزش در رشته پرستاری یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی لزوم توجه به آن را خواستار شد و تاکید کرد: باید در این حوزه از حداکثر ظرفیت ها بهره جست.

دکتر زالی در خاتمه با اشاره به کاهش نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در مقایسه با وضعیت اپیدمی شهر تهران این دستاورد ارزشمند را نتیجه مهارت های ویژه تلاشگران حوزه  درمان و بهداشت خصوصا گروههای پرستاری دانست و خواستار مستند سازی ایثارگری های این قشر سلحشور کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha