کد خبر: پرستاران-در-بحران-کرونا-برای-سلامت-مرد
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، شمس الدین شمس، رئیس شورای عالی نظام پرستاری در این نشست با گرامیداشت یاد شهدای عرصه سلامت گفت: برای همه پرستاران در اقصی نقاط کشور آرزوی سلامت داریم و جا دارد در این جلسه از مرحوم مسعود اعیانی، عضو سابق شورای عالی نظام پرستاری یاد کنیم.

وی افزود: همچنین شایسته است از اعضای شورای عالی پرستاری که در بحران کرونا سختی های زیادی را تحمل کردند، قدردانی کنم. پرستاران هر جا که با مشکل روبه رو می شوند اولین جایی که مراجعه می کنند  شورای عالی نظام پرستاری است. این عزیزان پا به پای سختی پرستاران بودند و برای رفع مشکلات پرستاران مطالبه گر هستند و در بحران کرونا به شدت تحت فشار بودند.

شمس گفت: بحران کرونا فرصتی برای دیده شدن تلاش و خدمات پرستاران در جامعه بود و اکنون جامعه به شناخت واحدی نسبت به شغل پرستاران رسیدند. پرستاران هم در این بحران چیزی از خدمت و تلاش کم نگذاشتند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: این بحران فرصتی برای شناخت پرستاران بود ولی شایسته است به انتظارات پرستارانی که در این ایام چیزی از تلاش و ایثار کم نگذاشتند جواب داده شود. اگر به مطالبات آنها توجه نشود می تواند به بی انگیزگی پرستاران منجر شود. سازمان نظام پرستاری جایگاهی است که پرستاران انتظار دارند، پیگر مطالبات و خواسته های بحق آنها باشد.

وی با اشاره به فعالیت نظام پرستاری در دوره جدید گفت: در این دوره پیگیری ها و نامه نگاری ها و تلاش های زیادی در جهت بر طرف کردن مشکلات و مطالبات پرستاران انجام داده است.

شمس افزود: تلاش سازمان نظام پرستاری در جهت برطرف کردن مشکلات پرستاران کتمان نمی شود و شایسته است در این مسیر به نتایج قابل مملوس برسیم. باید حرکت جدیدی آغاز شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: بیان مشکلات و مطالبات کافی نیست و نباید به آن بسنده کنیم بلکه وظیفه اعضای شورای عالی نظام پرستاری این است که برای سازمان خط مشی مشخص کنند. باید برنامه عملیاتی ارائه دهیم و برای حل مشکلات راه حل ارائه کنیم تا سازمان نظام پرستاری با اهداف جامع تری جلو رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha