کد خبر: پرستاران-در-ایران-کمتر-از-یک-چهارم-کشور
۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸
پرستاران در ایران کمتر از یک چهارم کشورهای هم سطح حقوق دریافت می کنند

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ شمس الدین شمسی رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری  گفت: بیمارستان ها و مراکز درمانی زمانی که نیرو انسانی کافی نداشته باشند قطعا در هنگام بحران و حضور مراجعین و بیماران بیشترین آسیب را میبینند.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: پرستاران به دلیل نبود نیروی کافی تحت فشار هستند و این عزیزان تا یک مقطعی میتوانند خدمات با کیفیت ارائه دهند و بعد از گذشت زمان، حتی اگر خودشان نیز تمایل به فعالیت داشته باشند، کمبود وقت و فرسودگی این اجازه را به آنها نمی دهد.

وی درباره نسبت پرستار به تخت با استاندارد های جهانی بیان کرد:  اکثر کشور های جهان استاندارد نیروی انسانی را در بحث سلامت و مراکز درمانی رعایت کرده اند، در اکثر کشورها ۵ الی ۶ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی وجود دارد ولی در کشور ما نسبت پرستار به تخت با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، برای مثال در ایران نهایتا یک پرستار به ازای هر تخت می باشد؛ در این زمینه مسئولین، جذب نیرو پرستاری را به صورت شفاهی پذیرفته و اعلام کرده اند، ولی تا کنون به صورت عملی این امر محقق نشده است، همچنین نیاز است استانداردهای جهانی نسبت پرستار به تخت را بپذیرم و متناسب با آن تخت بیمارستانی را افزایش داده و نیروهای تازه نفس جذب کنیم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری افزود: مسئولین در زمینه جذب نیرو باید با جدیت ورود کنند و به داد بیماران و مردم برسند، زمانی که پرستار کافی وجود نداشته باشد،پرستاران نمی توانند به مردم خدمات خوبی ارائه دهند. شمسی درباره دریافتی پرستان گفت: دریافتی پرستاران نسبت به حجم کاری که دارند بسیار کم است و اغلب معوقات آنها با تاخیر پرداخت می شود، پرستاران در ایران کمتر از یک چهارم کشورهای هم سطح حقوق دریافت می کنند.

وی در انتها خاطر نشان کرد: نیروی انسانی ناکافی در سلامت و عدم انگیزه جزء موانع خدمتی هستند که مانع میشوند پرستار، خدمات با کیفیت تری ارائه دهد، بنابراین از مسئولین در خواست داریم این موانع را پیگیری و برطرف کنند.

Print

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha