کد خبر: پرداخت-46-میلیارد-تومان-تسهیلات-اشتغال-ز
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ عبدالله امیریان افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت در برنامه ششم توسعه ایجاد فرصت‌های شغلی بویژه برای جوانان و اشتغال حمایتی است بنابراین همت و تلاش دستگاه‌ها را می‌طلبد تا در این خصوص به واحدهای تحت پوشش خود در این زمینه اطلاع رسانی کامل به صورت مجازی و حقیقی را داشته باشند.

وی اظهار کرد: علاوه‌بر تسهیلات روستایی تعداد ۱۸۵ طرح مشاغل خانگی با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با اشتغال ۱۸۵ نفر و  ۲ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات فراگیر با اشتغالزایی ۱۷۰ نفر پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: تسهیلات اشتغال روستایی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت محسوب می‌شود و منابع تسهیلاتی مرحله پنجم تسهیلات روستایی تامین و بزودی به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: بنابراین دستگاه‌ها و بانک‌های عامل با هم‌افزایی بیشتر باید تلاش کنند هرچه سریعتر اعتبارات تخصیص یافته را در جهت جذب سرمایه گذاران بویژه بومیان منطقه و شهرستان مورد حمایت قرار دهند.

امیریان  با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب سبب حمایت‌های بیشتر دولت در زمینه اشتغال شده و همه دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های دولت از جمله طرح یارانه دستمزد،طرح مهارت آموزی و تکریم ارباب رجوع در محیط کار و طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی در حال تلاش برای ایجاد اشتغال هستند.

امیریان افزود: با توجه به ابلاغ مرحله پنجم تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در جهت طرح‌های با اشتغالزایی بالا و در راستای تکمیل زنجیره ارزش، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های دارای مزیت نسبی و رقابت مورد تاکید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha