کد خبر: پرداخت-۸۷۰-میلیارد-تومان-وام-قرض‌الحس
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۸

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علی عاشوری در نشست خبری با اشاره به اهمیت بانکداری اسلامی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با پیروی از اصول بانکداری اسلامی و بدون ربا با چشم‌پوشی از سودهای مرسوم در شبکه بانکی، توانسته رتبه درخور توجهی را در میان بانک‌ها و موسسات زیر نظر بانک مرکزی کسب کند.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در حوزه‌هایی همچون صدور کارت و دیگر خدمات بانکی جزو موسسات برتر در بانک مرکزی است، ادامه داد: از میان ۳۲ بانک و موسسه تحت نظارت بانک مرکزی، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت توانسته رتبه ۱۳ را از نظر میزان تراکنش مالی کسب کند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به پنجمین سالگرد تاسیس این صندوق پرداخت و تاکید کرد: در سال اول تاسیس، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت مبلغ ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های کارگشایی، مسکن، اشتغال و ... به جامعه هدف پرداخت شد که این رقم در سال ۹۸ به ۲۳۲۶ میلیارد تومان رسید.

عاشوری از رشد منابع صندوق برای پرداخت تسهیلات در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برای امسال سه هزار میلیارد تومان بودجه در سرفصل‌های مختلف پیش‌بینی شده که ۱۸۲۶ میلیارد تومان در حوزه کارگشایی، ۵۶۴ میلیارد تومان در زمینه تامین و خرید مسکن و ۶۱۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال پرداخت خواهد شد.

وی با تشریح عملکرد این صندوق از ابتدای سال ۹۹ خاطرنشان کرد: از فروردین سال ۹۹ تا نیمه شهریورماه ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام کارگشایی به مبلغ ۵۸۸ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است. همچنین ۱۳ هزار و ۷۸۰ فقره وام ودیعه مسکن به مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان و ۱۰ هزار و ۸۳۸ فقره وام تامین مسکن به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان ارائه شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن خبر داد و اضافه کرد: مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

عاشوری به راه‌اندازی صندوق ضمانت تسهیلات اشاره کرد و گفت: این صندوق با هدف تسهیل ضمانت و دریافت وام برای افراد فاقد ضامن با سپرده‌گزاری خیران و مردم نیکوکار تاسیس شده و در حال حاضر با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه وام اشتغال و کارگشایی با اولویت زنان سرپرست خانوار اقدام به ضمانت تسهیلات می‌کند.

وی با دعوت از خیران برای سپرده‌گزاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، افزود: امسال حدود ۱۴۶۰ میلیارد تومان سپرده خیران به صندوق وارد شده که به طور کامل به صورت قرض‌الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به خدمات غیرحضوری این صندوق اشاره کرد و ادامه داد: امسال برای نخستین بار احراز هویت مراجعان به صورت آنلاین از سامانه ثبت احوال انجام می‌شود و همچنین در گام اول تمام خدمات افتتاح حساب و پرداخت وام به زودی به شکل غیر حضوری انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha