کد خبر: پرداخت-دیون-به-اشخاص-حقیقی-و-حقوقی
۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۱۵
پرداخت دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) سید حسن رسولی در دویست و دومین جلسه شورای شهر در بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران، سازمان و شرکت های تابعه (بخش درآمد، منابع و تبصره ها) با بیان اینکه یکی از وظایف مهم شورای شهر تهران نهایی کردن لایحه بودجه است، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان‌بندی حداکثر باید تا پایان اسفندماه لایحه بودجه سال 99 شهرداری تهران نهایی شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در این لایحه متناسب با نظر توسط کمیسیون‌ها ایجاد شده است، گفت: براین اساس رقم منابع درآمدی در لایحه بودجه 30 هزار و 574 میلیارد و 182 میلیون تومان تعیین شد که نسبت به لایحه ارسالی شهرداری 374 میلیارد تومان رشد دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: بودجه تعیین شده در لایحه شهرداری نسبت به بودجه مصوب سال 98 با متمم آن 26 درصد افزایش یافته است.

رسولی با بیان اینکه در بحث مصارف و هزینه‌ها متناسب با راهبردهای شورای شهر تهران تغییراتی حاصل شده است، افزود: بر این اساس 30 میلیارد تومان در ردیف کمک بودجه شهرداری به پلیس راهور اضافه شده است، همچنین در حوزه معماری و شهرسازی با مصوبه شورا و تمرکز بر پروژه‌های تحقق پذیر اولویت محور 150 میلیارد تومان برای دو پروژه ساماندهی محله کن‌ و فرحزاد و نیز طرح نیلوفری مناطق 17 و 18 شهرداری تهران تخصیص یافت تا اعتبار در این سرفصل به 373 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای پایدار شهرداری تهران در سال آینده در صورت تحقق بودجه به مرز 39 درصد کل بودجه افزایش خواهد داد، تصریح کرد: از مجموع بودجه مصوب 47 درصد سهم بخش تملک و دارایی ها و پروژه های عمرانی، 37 درصد سهم هزینه‌های جاری و مابقی نیز صرف پرداخت دیون خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یک سوم بودجه سال 99 یعنی 10 هزار و 400 میلیارد تومان به 104 پروژه اولویت محور و تحقق‌پذیر بر مبنای مصوبات برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص خواهد یافت.

رسولی با تاکید بر اینکه مبلغ 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس توسعه محلی اعتبار تعیین شده است، گفت: امیدوارم با همکاری مردم و شورایاری‌ ها شاهد تغییرات محسوس در بهسازی و ارتقای کیفیت محلات باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس راهبرد تعیین شده در حوزه مدیریت شهری بیش از 5 هزار میلیارد تومان بودجه سال 99 برای توسعه حمل و نقل عمومی، زیر ساخت ناوگان عمومی و بهره‌برداری تخصیص خواهد یافت، عنوان کرد: در حوزه کوچک سازی شهرداری اعتبار 800 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده، با این رقم امکان خارج شدن حدود 3 هزار و 400 نفر از کارکنان شهرداری از طریق بازنشستگی در موعد مقرر، بازنشستگی پیش از موعد و تشویقی فراهم می شود.

به گفته نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر اساس تصمیم اتخاذ شده، وابستگی بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها به شهرداری تهران در حد 25درصد و کمک زیان دریافتی سازمان‌ها و شرکت‌ها به شهرداری 10 درصد کاهش خواهد یافت.

رسولی افزود: مقرر شده 4هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت دیون به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران تامین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha