کد خبر: پراکندگی-19-هزار-شرکت-خدماتی-در-حوزه-دان
۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
پراکندگی 19 هزار شرکت خدماتی در حوزه دانش بنیان
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و هفتادمین جلسه شورا یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران» تصویب شد.
مجید فراهانی، رئیس کمیته نظارت مالی و بودجه شورای شهر تهران در موافقت با این طرح گفت: هدف این طرح انجام فعالیت‌های نو آورانه در تهران است و باید به سمت شرکت های دانش بنیان حرکت کرد.
او افزود: هیچ یک از مناطق کلان شهرها بدون تجمع شرکت های خدمات برتر آینده ای ندارند. مجاورت این شرکت ها هم اهمیت دارد تا تماس های رو در رو داشته باشند تا دانش راهبردی منتقل شود.
فراهانی تاکید کرد: بر اساس آمار 19 هزار شرکت خدماتی در حوزه دانش بنیان با عناوین مختلف فعالیت دارند و پراکنده هستند و مساحتی بالغ بر 407 هکتار در شهر تهران اشغال کرده اند.
عضو شورای شهر تهران افزود: تمامی کشورهای سرآمد، به اقتضای توسعه اقدام به ایجاد شهرک‌های استارت آپی کرده‌اند. بر اساس تجربه جهانی، حرکت به سمت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهر بسیار مهم است.
گفتنی است یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه فعالیت‌های دانش بنیان و نوآورانه در شهر تهران» در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر با 16 رای موافق تصویب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha